Prieskum spoločnosti RECMA poukazuje na to, že agentúra MediaCom patriaca pod sieť GroupM (WPP) vlani získala nové obchodné aktivity za viac ako 2,76 miliardy dolárov a zároveň prišla o klientov s reklamným rozpočtom 1,27 miliardy dolárov. Informoval o tom britský portál Campaignlive.co.uk.
Celkovo si teda vlani prilepšila o 1,49 miliardy dolárov a to hlavne vďaka víťazstvu v globálnom tendri, ktorý vyhlásil americký potravinársky koncern Mars (1,8 miliardy dolárov). Stala sa jeho jediným poskytovateľom služieb na nákup a plánovanie médií. Okrem MediaComu využíval dovtedy Mars služby aj ďalších agentúr ako Starcom a Zenith (Publicis) a OMD (Omnicom).
MediaCom vyhral vlani aj tender spoločnosti Adidas v hodnote 300 miliónov dolárov. Adidas prvýkrát vo svojej histórii konsolidoval všetky globálne mediálne investície a pre ich plánovanie a nákup si vybral práve MediaCom. Okrem toho si vlani MediaCom po rozsiahlej revízii mediálnych agentúr na nákup a plánovanie médií udržal aj veľkého globálneho klienta Shell.
MediaCom je na Slovensku podľa tržieb za rok 2017 piatou najväčšou mediálnou agentúrou, pred ňou boli Unimedia, Wavemaker, UniversalMcCann a ZenithMedia.
Okrem spomínaných sieťových klientov sa u nás MediaCom stará o rozpočty napríklad spoločností Allianz-SP, Komunálna poisťovňa, Kooperativa, Martinus, Pernod Ricard Slovakia, Porsche Slovakia, UniCredit Bank Slovakia a iné.
Agentúra Spark Foundry patriaca pod skupinu Publicis Group skončila na druhom mieste s celkovou bilanciou 692 miliónov dolárov a na treťom mieste OMD s 508 miliónmi dolárov.
Najhorší výkon so zápornou bilanciou 1,12 miliardy dolárov v roku 2018 zaznamenala mediálna agentúra Carat zo siete Dentsu Aegis.
Z pohľadu nadnárodných sietí skončila ako najsilnejšia Publicis Groupe a to vďaka víťazstvu v globálnom tendri farmaceutickej spoločnosti GlaxoSmithKline.
Publicis musel pre farmakoncern GSK vytvoriť na mieru novú samostatnú jednotku, ktorá sa stará o reklamný rozpočet v hodnote približne dve miliardy dolárov. Ide o úzku spoluprácu odborníkov z GSK, ktorí budú využívať dáta a skúsenosti ľudí z agentúr Publicis.
Bez GSK platformy by spoločnosť Publicis zaznamenala záporný výsledok. Okrem agentúry Spark Foundry všetky mediálne agentúry skupiny Publicis stratili viac ako získali, vrátane Blue 499 (mínus 645 miliónov dolárov), Zenith (mínus 424 miliónov dolárov) a Starcom (mínus 332 dolárov).
Na rozdiel od roku 2017, kedy bola sieť Dentsu Aegis Network najúspešnejšou, sa vlani ocitla na opačnom konci, keď stratila 820 miliónov dolárov.
RECMA sledovala vlaňajšie výkony mediálnych subjektov v 62 krajinách sveta a to na základe hodnotenia rozpočtov 150 najväčších inzerentov.