Podľa rebríčka medzinárodnej agentúry Recma bola za rok 2012 najsilnejšou mediálnou agentúrou na Slovensku Unimedia. Jej podiel na trhu predstavuje viac ako 19 percent.

Agentúra je lídrom aj v hodnotení podľa celkových tržieb z výkazu ziskov a strát, ktoré zostavuje týždenník TREND.

Spolu s agentúrami Starmedia, Médea, Branding a Idea Media patrí medzi nezávislé lokálne agentúry. Ostatné sú súčasťou svetových komunikačných skupín WPP, Publicis, Omnicom, Dentsu Aegis a Interpublic (pozn. Starmedia patrí k skupine Starcom MediaVest iba na základe afilačnej zmluvy, preto je zaradená medzi nezávislé). 

Mediálne agentúry podľa celkových aktivít za rok 2012
Podiel na trhu (%) Agentúra Celkové aktivity (mil. eur) Zmena (%)
1. 19,3 Unimedia (nezávislá) 72 -3
2. 13,9 MEC (GroupM) 52 -3
3. 12,8 OMD (OMG) 48 -3
4. 12,3 MediaCom (GroupM) 46 9
5. 11,0 Universal McCann (Mediabrands) 41 2
6. 8,0 Starmedia (nezávislá) 30 6
7. 5,6 ZenithOptimedia (Publicis Media) 21 34
8.-9. 3,2 Mindshare (GroupM) 12 20
8.-9. 3,2 PHD (OMG) 12 15
10. 2,7 Carat (Dentsu Aegis Network) 10 -9
11. 2,4 Médea (nezávislá) 9 20
12. 2,1 Branding (nezávislá) 8 0
13. 1,6 PanMedia Western (Mediabrands) 6 -18
14. 1,1 Vizeum (Dentsu Aegis Network) 4 -8
15. 0,8 Idea Media (nezávislá) 3 0
Prameň: Recma

Recma hodnotila pätnásť slovenských agentúr, ktoré vlani rástli priemerne o tri percentá, rovnako ako rok predtým.

Prvé tri agentúry v rebríčku, Unimedia, MEC a OMD, vykázali medziročne rovnaký pokles o tri percentá. Najväčší 34-percentný nárast dosiahla ZenithOptimedia na siedmom mieste. Nárast bol spôsobený posilnením agentúry, ktorá získala rozpočty Raiffeisen bank, Hasbro, C&A Mode, Komunálnej poisťovne a iné.

Recma: Unimedia bola vlani najsilnejšia, najviac rástla ZenithOptimedia

Agentúry sa v hodnotení Recma neporovnávajú podľa tržieb, ale podľa celkových aktivít. Tie zahŕňajú oblasť mediálneho nákupu a plánovania, digitálny servis, závislosť od zahraničných spoločností a ostatné služby. K tým patrí napríklad sponzoring, eventy, športový marketing, výskumné a poradenské služby.

Recma Institut so sídlom v Paríži zverejnil aj prehľad sily svetových komunikačných skupín, ktoré sú hodnotené podľa výkonov ich mediálnych sietí.

Najsilnejšou bola vlani WPP, pred skupinami Publicis a Omnicom. Po aktuálne ohlásenom zlúčení Publicis a Omnicomu vznikne nová jednotka medzi komunikačnými skupinami vo svete.

Najlepšie hodnotená globálna mediálna sieť v roku 2012 bola Starcom MediaVest, na druhom mieste skončila OMD a na tretej ZenithOptimedia. Na Slovensku spolupracuje na princípe afilačnej zmluvy so sieťou Starcom MediaVest agentúra Starmedia.

Recma sledovala vlaňajšie výkony mediálnych subjektov v 61 krajinách v rámci takzvaného domáceho reportu. Prvýkrát vyšiel rebríček mediálnych agentúr v máji 1999.

Mediálne agentúry na Slovensku v roku 2012
Tržby (tis. eur) Medziročná zmena (%)
Unimedia 60 600 -2,9
MEC 35 220 -2,6
ZenithOptimedia 23 106 36,2
Universal McCann 22 962 19,0
OMD 22 580 -6,0
MediaCom 19 569 3,9
Starmedia 15 797 -0,7
Aegis Media 11 214 -8
Médea 7 444 20,2
Mindshare 6 582 19,7
PHD 6 181 -2,8
Panmedia Western 5 005 -32,7
Ideamedia 4 772 -20,9
PRAMEŇ: Tržby podľa výkazu ziskov a strát, údaje poskytnuté spoločnosťami, zostavil TREND Analyses