Takzvaný gross income“ (poradenské a kreatívne honoráre, mediálne provízie) dosiahol 4,18 milióna eur.

Nezmenilo sa ani poradie na druhej a tretej priečke, ktoré obsadili agentúry MUW Saatchi & Saatchi s hrubými príjmami 3,68 milióna eur a Wiktor Leo Burnett s 3,40 milióna eur.

TOP Advertising Agencies 2013
Reklamná agentúra Členstvo v združení KRAS Gross income (eur) Zmena (%)
2013 2012 2013/12
1. JandL, marketing a reklama, s.r.o. člen 4 177 975 3 935 384 6,2
2. MUW / Saatchi & Saatchi, s.r.o. člen 3 679 076 3 787 568 -2,9
3. Wiktor Leo Burnett, s.r.o. člen 3 404 464 3 634 947 -6,3
4. Made by Vaculik, s.r.o. člen 2 423 370 2 157 248 12,3
5. Istropolitana Advertising, s.r.o. člen 1 970 049 2 224 242 -11,4
6. Effectivity, s.r.o. nečlen 1 928 502 1 346 031 43,3
7. MayerMcCann-Erickson, s.r.o. nečlen 1 917 310 1 769 285 8,4
8. Lowe GGK, s.r.o. člen 835 996 799 913 4,5
9. 2create, s.r.o. nečlen 802 759 857 872 -6,4
10. Triad, s.r.o. člen 768 506 601 494 27,8
11. Zaraguza, s.r.o. nečlen 541 097 541 734 -0,1
12. Apple Pie, s.r.o. nečlen 211 831 228 359 -7,2
Zdroj: BDO, s.r.o.

Rebríček Top Advertising Agencies Slovakia (TAAS) je periodickým ukazovateľom ekonomickej výkonnosti zúčastnených agentúr, ktoré pôsobia výhradne v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie v Slovenskej republike.

Garantom je Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) a pripravuje ho v spolupráci s audítorskou spoločnosťou BDO, s.r.o., Bratislava. Konečnú verziu rebríčka musí na záver schváliť takzvané „Schvaľovacie zasadnutie“ zložené zo všetkých zúčastnených agentúr.

Od roku 2010, keď zmenila brandžová asociácia Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS) hodnotiaci model agentúr, rebríček ovláda JandL. Agentúra má jednoznačne najvyššie aj tržby za predaj tovaru, vlastných výrobkov a služieb.

Do  rebríčka reklamných agentúr TAAS sa tento rok zapojilo 12 agentúr, členské agentúry KRASu reprezentujú Istropolitana Ogilvy, JandL, marketing a reklama, Lowe GGK, MUW / Saatchi & Saatchi, Made by Vaculik, Wiktor Leo Burnett, Triad a nečlenovia 2 create, Apple Pie, Effectivity, Mayer McCann a Zaraguza Digital. Oproti minulému roku chýba agentúra Roko.

Najväčší nárast výkonnosti dosiahla bratislavská agentúra Effectivity, ktorej gross income stúpol o viac ako 43 percent.

Účasť v rebríčku TAAS je zároveň, podobne ako v prípade TOP KRAS aj hlavným kritériom pre zaradenie do súťaže Agentúra roka.