Hlavnou kreatívnou ideou, s ktorou prišla reklamná agentúra, je zámena textu v známej ľudovej piesni Slovenské mamičky. Výsledkom kampane je motív „Slovenské mamičky, pekných synov máte“ zmenený na posolstvo „Slovenské mrazničky, chutné jedlá máte“.
Inšpirácia v slovenskom folklóre sa odzrkadľuje vo zvukovej aj vizuálnej rovine kampane. Na interpretácii piesne pracoval skutočný reálny súbor, podľa agentúry s cieľom zachovať maximálnu autentickosť a paralelu s ľudovým žánrom.
V grafickom stvárnení dopĺňajú motív produkty Radoma aranžované do podoby folklórnych spevákov, hudobníkov a tanečníkov. Súčasťou kampane je taktiež uvedenie nového claimu „Radoma – mrazené na doma“, ktorý bude odteraz Ryba Žilina využívať v rámci loga Radoma.
Kľúčovými kanálmi komunikácie sú rádio a online videospoty. Roztancované produkty budú „vystupovať“ aj v rámci printových a POS vizuálov.
Pôvodným vlastníkom značky Radoma bola rovnomenná mraziarenská skupina, ktorú vytvorili pred skoro tromi desaťročiami viaceré slovenské mraziarenské a lahôdkarenské fabriky, aby nabrali na sile pri rokovaniach s obchodníkmi. Jedným zo zakladateľov bola práve aj Ryba Žilina.
Po rozpade skupiny v roku 2010 prestala byť značka Radoma komunikovaná. „Dosiaľ sme pracovali na tom, aby sme pre našich zákazníkov vytvorili čo možno najširšiu ponuku kvalitných mrazených rýb, mrazenej zeleniny a múčnych výrobkov. Dnes prišiel čas dostať správu o prerode tejto značky medzi ľudí. Preto sme sa rozhodli prísť s novou komunikačnou kampaňou, ktorá pomôže uviesť značku Radoma tam, kam patrí – teda do mrazničiek slovenských domácností,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Ryba Žilina Michal Britvík.
„Slovenskosť“ značky Radoma má byť jedným z jej benefitov v konkurencii iných brandov mrazených výrobkov. Odkaz na ľudové motívy je prítomný aj na nových baleniach.
„Slovenské mrazničky prišli na svet spontánne a hneď sme vedeli, že na tomto nápade sa oplatí pracovať. Potom to bola už len otázka vhodného otextovania, kde sme sa nechceli príliš vzdialiť od pôvodného textu a tiež nájdenia jednoduchého spôsobu, ako pieseň uchopiť vizuálne,“ dodal Peter Baslík z Triadu.
Ryba Žilina pôsobí okrem segmentu rybacích a lahôdkových šalátov v oblasti distribúcie mrazeného a chladeného tovaru, rýb, mrazenej zeleniny, polotovarov a mäsových výrobkov. Okrem značky Radoma predáva výrobkypod značkami Preto Ryba Žilina a Preto.