Rada pre reklamu vyčíta O2, že búra etiku samoregulácie

Operátor O2 dočasne vystupuje z Rady pre reklamu. Spoločnosť Telefónica O2 Slovakia hovorí, že dôvodom je rozhodnutie rady proti jej kampani. Rada vyzýva, aby operátor takýmito krokmi nebúral systém etickej samoregulácie. Písala o tom TASR.



Hovorca O2 René Parák pre TASR povedal, že rozhodnutie nepovažujú vo firme za spravodlivé. "Hodnotiac postup rady v tomto konkrétnom prípade kampane Vyskúšajte niečo iné, a hodnotiac postupy rady v mnohých iných podobných a nezriedka aj vecne totožných prípadoch, sa domnievame, že v tomto prípade rada uplatnila a uplatňuje iný, ako bežný a doteraz štandardný prístup." Podľa Paráka je dôvodom na odlišný prístup fakt, že sťažnosť podal konkurent: Orange.



Rada pre reklamu vyčíta O2, že búra etiku samoregulácie



"Hlavným problémom je fakt, že ešte 37 dní po náleze Arbitrážnej komisie a opakovanej komunikácii so zadávateľom reklamnej kampane stále visia billboardy s kampaňou, ktorá nie je v súlade s Etickým kódexom," píše sa v stanovisku Rady pre reklamu s tým, že bežne sa dajú billboardy prelepiť do troch dní.



Keďže rada je samoregulačný orgán, akceptovanie jej rozhodnutí je dobrovoľné. O2 sama podpísala etický kódex a zaviazala sa ho dodržiavať. A podľa rady teraz dáva návod, ako ho nebrať vážne. O2 podľa nej preto svojim postupom ohrozuje zmysluplnú existenciu Rady pre reklamu ako takej: "Pre celkový systém je nepodstatné, či sťažnosť alebo podnet predložil spotrebiteľ alebo konkurenčná spoločnosť."



Konkurentmi často napádaná, ale dovtedy vzorná Telefónica O2 Slovensko si pripísala čiastočné porušenie kódexu Rady pre reklamu v polovici apríla. Podľa komisie jej kampaň "Vyskúšajte už niečo iné" útočila na konkurenciu. Využila firemnú identitu konkurencie spôsobom, ktorý môže podľa rady ostatných operátorov diskreditovať. Viac o rozhodnutí rady.