Rada pre reklamu opäť preverovala Bojovníkov proti kríze. Na podnet Krasu

Rada pre reklamu (RPR) potvrdila svoje augustové rozhodnutie, že deti by nemali byť verbované medzi Bojovníkov proti kríze. Sťažnosti na kampaň musela opätovne preskúmala po tom, čo zadávateľ kampane Klub reklamných agentúr Slovenska (Kras) spolu s Art directosrs clubom (ADC) upozornili na konflikt záujmov v rozhodovacom procese. RPR o tom informovala v tlačovej správe.

Kras a ADC  „poukazovali na konflikt záujmu u jedného člena Komisie, ktorý je konateľom spoločnosti, ktorá v čase vydania nálezu bola členom zduženia Kras“. Rada konflikt záujmov uznala a v novom hlasovaní prijala rovnaké stanovisko ako v auguste, teda že etický kódex porušujú tie časti kampane, v ktorých vystupujú deti.

Rada pre reklamu opäť preverovala Bojovníkov proti kríze. Na podnet Krasu

Za neetické vyhlásila RPR ešte dve kampane, internetovú reklamu Najkrajšie silikóny spoločnosti S.N.A.I.L. a benefit v reklame Pripoistenie čelného skla pre Poisťovňa Groupama.

V septembri sa spotrebitelia sťažovali aj na televíznu kampaň Poď na web telekomunikačného operátora Orange Slovensko, Pôžička pre každého od Poštovej banky či reklamu Asociácie vodárenských spoločností, ktorá propaguje vodu z vodovodu. Vo všetkých prípadoch RPR sťažnosti zamietla. Orange nenabáda deti na napodobňovanie nebezpečných situácií ako je zoskok zo skaly, vizuálne porovnanie pôžičky Poštovej banky s produktmi konkurentov nie je neetické a vodári hovoria pravdu, že sedem litrov vody v vodovodu stojí menej ako jeden cent.