M. Benčíkovú – Kušnírovú zvolilo za prezidentku valné zhromaždenie. V minulosti pôsobila aj na marketingovom oddelení spoločnosti EuroTel, ktorá patrila k zakladajúcim členom reklamnej rady.
„Symbolických 20 rokov, ktoré v Rade oslávime tento rok, je dobrou príležitosťou na zhodnotenie, ako výrazne sa vnímanie etiky v reklame posunulo vpred a stalo sa trhovým štandardom. Ja sama by som na poste prezidentky rada prispela k budovaniu povedomia o etike a profesionálnych štandardoch ako aj o činnosti Rady pre reklamu a to hlavne v prostredí menších zadávateľov a online reklamy,“ cituje novú prezidentku web regulátora.
Zmeny nastali aj v zložení Prezídia RPR, ktorého novými členkami sa stali Drahomíra Juríková zo Slovak Telekomu a Zuzana Stanová za spoločnosť Rajo.
Popri nich a M. Benčíkovej – Kušnírovej sú v prezídiu aj viceprezidentka Andrea Cocherová, Michal Arpáš za Asociáciu vydavateľov tlače, Jarmila Halgašová z potravinárskej komory, Róbert Slovák za Klub reklamných agentúr Slovenska, šéf Fun rádia Patrik Ziman za Asociáciu nezávislých rozhlasových a televíznych staníc a Martin Ranuša z Prvej stavebnej sporiteľne.
Zmeny sa dotkli aj zloženie Arbitrážnej komisie RPR, ktorá posudzuje reklamnú komunikáciu na slovenskom trhu. Novým členmi pre nasledujúce funkčné obdobie budú Miroslava Remenárová zo spoločnosti Pivovary Topvar reprezentujúca zadávateľov a právnik Radoslav Kutaš, ktorý je spoluautorom etického kódexu reklamy.
Základný dokument na posudzovanie reklamnej komunikácie prešiel zároveň ďalšou úpravou, ktorá bude účinná od júla tohto roka.
Podľa implementovanej aktualizácie pri článku o propagácii alkoholických nápojov sa po novom zakáže umiestňovať reklamu alkoholu na podujatiach určených výlučne pre maloletých, pričom zákaz sa vzťahuje explicitne aj na reklamnú komunikáciu prostredníctvom sponzorstva.
Kódex zároveň zavedie povinnosť umiestniť do on-line reklamného priestoru, v ktorom sa realizuje reklama alkoholických nápojov, vstupné upozornenie, týkajúce sa veku spotrebiteľa, s možnosťou spotrebiteľa odmietnuť vstup do daného priestoru.
„Novelizovaný Kódex zohľadňuje požiadavky členov RPR, členov Arbitrážnej komisie, európskych orgánov etickej samoregulácie reklamy ako aj aktuálne trendy v oblasti reklamy a marketingovej komunikácie,“ tvrdí regulátor.