Kampaň 02 Fér nie je nefér voči konkurenčnému T-Mobile a Orangeu. Rozhodla o tom arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Z celkovo deväť sťažností sa sa tri týkali kampaní telekomunikačných operátorov.
V prvom prípade spoločnosti Orange a T-mobile žiadali prešetrenie kampane "O2 Fér" tretieho mobilného operátora Telefonica O2 Slovakia. Podľa sťažovateľov komunikácia novej ponuky 02 Fér môže u spotrebiteľov vzbudzovať dojem, že všetci ostatní operátori ponúkajú neférové produkty či služby a účelom kampane je získať prospech pre spoločnosť 02 na úkor súťažiteľa. Rada rozhodla, že sťažnosti sú neopodstatnené a kampaň nie je v rozpore s Kódexom. Viac o kampani O2 Fér.
Táto reklama pobúrila ľudí i etickú komisiu Rady pre reklamu.
Posledný podnet na prešetrenie kampane operátora sa týkal komunikácie podmienok súťaže o auto Alfa Romeo v kampani T –Mobilu (pozrite si TV spot). Sťažnosť označila Rada za čiastočne opodstatnené v prípade TV spotu, v ktorom podmienky súťaže nie sú komunikované dostatočne zrozumiteľne a môžu spotrebiteľa zmiasť.
Rada ďalej rozoberala etickosť outdoorovej kampane pre spoločnosť OKAY Slovakia. Sťažovateľov pobúril text "Z našich cien sa urobíte" pod ženskými nohami so stiahnutými nohavičkami s odkazom na výhodné ceny elektrospotrebičov. Rada uznala, že táto kampaň je v rozpore s Kódexom a nebola pripravená s dostatočným pocitom zodpovednosti voči všetkým skupinám spotrebiteľom.
Sťažnosti na televízne spoty "Požičajte si na krajšie bývanie!" od Poštovej banky a „Termínovaný vklad s úročením 9 %“ (pozrite si TV reklamu) od VÚB banky označila Rada pre reklamu za neopodstatnené. Neopodstatnená bola aj sťažnosť na kampaň "333" spoločnosti Slovak Telecom na službu Magio. Celá tlačová správa rady.