Hypernova zneužila námet reklamy konkurenčného reťazca. Deti by nemali byť verbované medzi Bojovníkov proti kríze. Telefonica O2 opäť nie je fér k ostatným operátorom. Aj na tom sa zhodla Rada pre reklamu (RPR) na svojom augustovom zasadnutí.
Až dve sťažnosti musela RPR riešiť v súvislosti s reklamnými kampaňami spoločnosti Telefónica O2. Operátor mal v televíznom spote „Neobmedzujte sa“ nedovoleným spôsobom využívať firemnú identitu T-Mobilu a nepravdivo informovať o nižšej cene svojich služieb oproti konkurencii. V reklame „Kačičky“ zas Telefonica presviedčala zákazníkov, že u iných operátorov môžu o svoje výhody časom prísť. Keďže služby sa nedajú porovnať, rada označila kampaň za útočnú.
Proti porovnávaniu s konkurenciou v reklame vzniesol sťažnosť aj maloobchodný reťazec Tesco. Reagoval na televízny spot Autobus pre Ahold Slovakia, ktorý sa nápadne podobal na jeho vlastnú ostrú kampaň z minulého roka. Cenové porovnávanie bolo podľa Rady v poriadku, ale presné odkopírovanie reklamy označil za neetický.
Reklamný kódex ďalej porušila marketingová iniciatíva Bojovníci proti kríze. RPR sa nepáčilo, že v kampani sa v úlohe bojovníkov proti kríze objavujú aj deti. „Zdá sa nám to nad rámec toho, čo kódex dovoľuje, pretože dieťa by nemalo byť takýmto spôsobom využívané v reklame,“ zdôvodnil podpredseda RPR Mikuláš Bugár. Spotrebitelia sa v súvislosti s kampaňou sťažovali aj na „motív strachu“ v reklame a „negatívne pôsobenie na spotrebiteľov“, ale rada tieto sťažnosti zamietla.
Rada označila tvrdenie „doživotne zadarmo“ z reklamy na účet ČSOB banky za klamlivé a zavádzajúce. Balík služieb totiž sľuboval vedenie účtu doživotne zdarma, ale v skutočnosti bola táto akcia viazaná na existenciu účtu za určitých podmienok na určité časové obdobie, ktoré banka dokáže garantovať. Táto informácia sa už v reklame neobjavila, napísala TASR. Rovnako nepravdivé bolo podľa RPR tvrdenie z reklamy sa rannú šou Fun rádia s Adelou a Sajfom, že sú v rannom čase najpočúvanejší. To by znamenalo, že trhový líder medzi rádiami, Rádio Expres, má počas ich šou počúvanosť nižšiu.