Celá mediálna skupina zahŕňajúca agentúry Starcom MediaVest, ZenithOptimedia, VivaKi, Performics, MRY a Moxie bude patriť do jednej skupiny s názvom Publicis Media. Do budúcnosti sa týchto šesť agentúrnych skupín začlení do štyroch, pričom každá bude vedená globálnym prezidentom. Informoval o tom portál Adweek.com.

„Slovenských pobočiek sa to nedotkne, keďže sme franchises, a teda sa nás toto konsolidovanie nákladov netýka," uviedol pre Mediálne.sk šéf bratislavskej agentúry ZenithOptimedia Alexander Máťuš.

Na Slovensku okrem ZenithOptimedie patrí na základe takzvaných afiliačných zmlúv (agentúry teda nevlastnia priamo materské skupiny) k Publicis Groupe aj agentúra Starmedia. Obidve sú zároveň spojené v mediálnom dome VivaKi Exchange, cez ktorý nakupujú mediálny priestor pre svojich klientov. Ostatné značky siete, ktoré sa konsolidujú, tu nepôsobia.

„Veríme, že tieto procesy v sieti úspešne prebehnú a pomôžu aj nám lokálne ďalej rásť na medzinárodnej spolupráci a jej úspechoch – aktuálnych a nových klientoch,“ doplnil pre Medialne.sk šéf Starmedie Braňo Polák.

Mediálne siete Starcom a Zenith budú globálne fungovať ako dve samostatné agentúry. MediaVest a Spark spolu vytvoria tretiu, Optimedia a Blue 449 štvrtú.

„Publicis Media je nová príležitosť k zjednodušeniu našej organizácie, pomôže nám vymýšľať ďalšie moderné prístupy k získaniu efektivity, zaviesť usporiadanie pre väčšiu spoluprácu," uviedol vo svojom vyhlásení nedávno menovaný generálny riaditeľ novovytvorenej siete Publicis Media Steve King.

Publicis už nebude používať názvy Starcom MediaVest Group alebo ZenithOptimedia Group.

Starcom MediaVest len nedávno prešla svojou vlastnou reštrukturalizáciou, kedy pristúpila k prepusteniu osemdesiatich zamestnancov. Tento krok nasledoval po tom, ako mediálna sieť stratila veľké reklamné budgety klientov ako Walmart, Coca-Cola a Mondelēz.

Podľa dostupných informácií digitálna vetva VivaKi zostane súčasťou skupiny Publicis Media prostredníctvom hubov, zatiaľ čo Performics zostane v Publicis Media ako globálna marketingová značka. O tom, do akej štruktúry sa začlenia agentúry Moxie a MRY, nie je zatiaľ jasné.

O tom, že celá holdingová spoločnosť podstúpi masívny plán reštrukturalizácie, informoval na konci minulého roka prezident a CEO Publicis Groupe Maurice Lévy. Podľa tohto plánu rozdelil agentúry do štyroch podskupín Publicis Communications, Publicis Media, Publicis Sapient and Publicis Healthcare.

„Nová skupina Publicis Media tak, ako ju predstavil Steve King, je plne vybavená, aby čo najlepšie slúžila našim klientom. Štíhlejšia a jednoduchšia štruktúra prinesie väčšiu hodnotu pre našich klientov a ďalej urýchli náš rast,“ povedal M. Lévy vo svojom vyhlásení.

Tržby Publicis Groupe zaznamenali vlani 32-percentný medziročný nárast, keď dosiahli 9,6 miliardy eur. Najväčší organický rast zaznamenali v Nemecku, Poľsku, Austrálii, Číne, Indii, Japonsku, Južnej Afrike a Taiwane.