Porota v súťaži zastrešenej Asociáciou public relations Slovenskej republiky (APRSR) udelila dovedna 31 ocenení z celkovom prihlásených 122 projektov. Kritériami súťaže sú inovatívnosť, kreativita a exekúcia PR projektu s ohľadom na preukázané výsledky.
Z piatich hlavných kategórií sa 1. miesto udelilo v troch. AMI Communications zvíťazila v kategórii Business to Consumer PR s prácou Zlatý Bažant '73 – pivo inšpirované minulosť pre klienta Heineken.
V kategórii Community Relations triumfovala agentúra Dynamic Relations 2000 s prácou Kamenné srdce – odstraňovanie gudrónov kameňolomu v Devínskej Novej Vsi pre klienta Kamenné srdce A.S.A. Enviro (A.S.A. Slovensko). Agentúra s projektom komunikácie odstraňovania toxickej skládky uspela tento rok aj na medzinárodnej súťaži EMEA Sabre Awards.
V kategórii Internal Communication zvíťazila ČSOB banka, ktorá je generálnym partnerom tradičného bratislavského maratónu organizovaného agentúrou Be Cool. Porota ocenila projekt Ako sa podarilo rozbehať poltisíc bankárov.
Šestica špeciálnych kategórií mala vo všetkých prípadoch 1. miesto. V Best media placement uspel Neopublic Porter Novelli za prácu pre výrobcu sluchových implantátov Med-el. Agentúre sa zapojením odborníkov aj pacientov podarilo tému dostať do viacerých médií vrátane piatich TV výstupov.
V kategórii Digitálne PR porota ocenila projekt Becher ateliér, ktorý pre zadávateľa Pernod Ricard realizoval Triad Advertising. Agentúra priblížila Becherovku mladšej cieľovke vďaka prekresľovaniu portrétov ľudí profesionálnymi ilustrátormi.
Kategóriu Regional Community Relations ovládla agentúra Seesame s prácou pre firmu Lunter. Príbeh rodinnej značky zobrazila na sklade sóje s plochou 300 štvorcových metrov. Seesame dostal za komunikáciu pre Lunter, ktorého povesť pošramotilo falošné obvinenie z obsahu život ohrozujúcej látky v cícerovej nátierke, aj špeciálne ocenenie. Porota sa cenu rozhodla udeliť za úspešný komunikačný reštart značky.
V kategórii Event PR zvíťazil Heineken Slovensko so svojím Pohostinstvom '73. Najlepší projekt v kategórii Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie realizoval Seesame, ktorý pre Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom pripravil Simulátor autizmu. Agentúra pri projekte využila virtuálnu realitu.
Počas utorkového galavečera udelili organizátori aj ocenenie PR Osobnosť roka, ktoré získala Hana Šimková, Corporate Relations Manager v Heineken Slovensko. Ocenenie sa udeľuje osobnostiam, predovšetkým z radov klientov, ktorí rozumejú hodnote a efektivite PR a prisudzujú PR strategické miesto v komunikačnom mixe.
Ocenení v hlavných kategóriách | ||
Názov práce | Agentúra | Zadávateľ |
A. CORPORATE COMMUNICATIONS (počet prihlásených prác: 9) | ||
2. miesto : STENGL IT Akademie | TIME.is COMMUNICATION | STENGL a. s. |
3. miesto : Orange má jeden tanier navyše pre každého | Dynamic Relations 2000 | Orange |
B. BUSINESS TO BUSINESS PR (5) | ||
2. miesto: Narodeninové emócie | Core4 | Core4 |
3.miesto: Odpady po novom | Prime time | RECobal |
C. BUSINESS TO CONSUMER PR (22) | ||
1.miesto: Zlatý Bažant ´73 – pivo inšpirované minulosťou | AMI Communications | Heineken Slovensko |
2. miesto: Medzinárodný deň Borovičky | AMI Communications | Metro Cash & Carry |
2. miesto: Projekt 73 | Wiktor Leo Burnett | Heineken Slovensko |
3. miesto:Znovuzrodenie Indulony | Dynamic Relations 2000 | Saneca Pharmaceuticals, a.s. |
D. COMMUNITY RELATIONS (18) | ||
1.miesto: Kamenné srdce - Odstraňovanie gudrónov z kameňolomu v Devínskej Novej Vsi | Dynamic Relations 2000 | Kamenné srdce A.S.A. Enviro – A.S.A. Slovensko |
2.miesto: Lidl Ihrisko Žihadielko | Lidl Slovenská republika | Lidl Slovenská republika,v.o.s. |
3.miesto: CSR projekt dopravnej výchovy – Kamil a Emil na cestách | Lidl Slovenská republika | Lidl Slovenská republika,v.o.s. |
E. INTERNAL COMMUNICATION (10) | ||
1.miesto: Ako sa podarilo rozbehať viac ako poltisíc bankárov | ČSOB | ČSOB / Be Cool |
2. miesto: Pridaj sa k nám | Prime time | GEFCO Slovensko |
3.miesto: Motivačný program W0.0%W FIT CAMP | AMI Communications | Heineken Slovensko |
3. miesto: Mesiac šetrenia v SPP alebo ako sa na šetrenie volá, tak sa z peňaženky ozýva | Neopublic Porter Novelli | SPP |
3.miesto: Keď sa v práci šliape do pedálov a podporuje rivalita | SEESAME Communication Experts | Henkel |
Zdroj: APRSR |
Ocenení v špeciálnych kategóriách | ||
Názov práce | Agentúra | Zadávateľ |
A. BEST MEDIA PLACEMENT (počet prihlásených prác: 10) | ||
1.miesto: POČUJEME SA? | Neopublic Porter Novelli | MED-EL |
2.miesto: Znovuzrodenie Indulony | Dynamic Relations 2000 | Saneca Pharmaceuticals, a.s. |
3. miesto: Biela noc v Bratislave | Dynamic Relations 2000 | Biela noc, festival súčasného umenia na Slovensku |
3. miesto: Svadba roka alebo Nevesta za 350-tisíc EUR | SKPR STRATEGIES s.r.o. | ALO diamonds |
B. DIGITÁLNE PR (16) | ||
1.miesto: Becher ateliér | TRIAD Advertising | Pernod Ricard |
2.miesto: Dobrý festival robia ľudia. A jedlo. | SEESAME Communication Experts | Lunter |
3.miesto: Slová, ktoré robia radosť | TRIAD Advertising | O2 |
C. REGIONAL COMMUNITY RELATIONS (8) | ||
1.miesto: Príbeh rodinnej značky zobrazený na 300m2 sklade sóje | SEESAME Communication Experts | Lunter |
3. miesto: Living the life | Turizmus regiónu Bratislava | Turizmus regiónu Bratislava |
D. EVENT PR (15) | ||
1.miesto: Pohostinstvo ‘73 | Heineken Slovensko | Heineken Slovensko |
2. miesto: McDonald´s Cup | 1st CLASS AGENCY | McDonald´s Slovakia |
F. SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ, FILANTROPIA a PR PRE NEZISKOVÉ ORGANIZÁCIE (6) | ||
1.miesto: Simulátor autizmu | SEESAME Communication Experts | Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom - SPOSA |
2. miesto: Noc výskumníkov 2016 - Mozog a srdce slovenskej vedy. | ReputationN | Slovenská organizácia pre výskumné a vývojové aktivity, o.z. |
3.miesto: #SomNarcis | Hype | Liga proti rakovine |
Zdroj: APRSR |