Globálne reklamné investície po tohtoročnom zvýšení o 4,5 percenta, ktoré podporili významné podujatia ako zimné olympijské hry, majstrovstvá sveta vo futbale a americké voľby do Kongresu porastú o ďalšie štyri percentá aj v roku 2019. Vyplýva to z prognóz výdajov na reklamu vypracovaných agentúrou Zenith.
Online video a platená reklama vo vyhľadávačoch zvyšujú rast globálnych reklamných výdavkov, keďže inzerenti sa zameriavajú predovšetkým na personalizovanú a cielenú komunikáciu.
E-commerce ovplyní trh
Stredná a východná Európa bude až do roku 2021 najrýchlejšie rastúcim regiónom s priemerným rastom 6,3 percenta ročne. Tento fakt podporuje hlavne silný ruský trh, ktorý rastie na úrovni 6,8 percenta ročne a predstavuje 39 percent celkových výdavkov tohto regiónu.
„E-commerce reklama je pripravená transformovať reklamný trh takmer rovnakým spôsobom, ako to platilo pri reklame vo vyhľadávačoch v poslednom desaťročí,“ uviedol hlavný analytik agentúry Zenith Jonathan Barnard.
Podľa neho by v nasledujúcich desiatich rokoch práve táto reklama mohla priniesť globálnemu trhu nových 100 miliárd amerických dolárov, bez toho, že by niektorému mediatypu ubudlo.
V Číne vzrástla e-commerce reklama z 0,8 percenta všetkých reklamných výdavkov v roku 2009 na odhadovaných tohtoročných 18,2 percenta. Výdavky boli poháňané investíciami spoločností, ako je napríklad Alibaba.
Rast bude aj na Slovensku
Na Slovensku podľa odhadov agentúry ZenithMedia čisté reklamné investície
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?