Americký koncern Procter & Gamble (Ariel, Wella, Gillette, Pampers...) začal v Spojených štátoch nedávno pracovať s technológiou, ktorú zaujímajú predovšetkým ľudské oči. V spolupráci s firmou Tobii firma sledovala v simulovanom nákupnom prostredí, ako účastníci testu vnímajú produkty umiestnené na poličkách. Procter & Gamble si dal test vypracovať pri štarte produktu Febreze Sport's. Informuje o tom BrandWeek.com.
Cieľom testu bolo zistiť, ako zrak spotrebiteľov reaguje na dizajn obalov rôznych produktov, umiestnených na poličkách v supermarketoch. Výsledky testu majú firmám pomôcť rýchlejšie predstaviť či upraviť dizajn balenia, aby konzumentom lepšie udrel do očí.
Procter & Gamble spolupracoval s Tobii už od roku 2005, začiatkom júna označil firmu za jedného z uprednostnených partnerov pri dodávke technológie pre sledovanie ľudského zraku v budúcnosti.
Spoločnosť sa púšťa touto cestou, aby znížila rýchlosť a zefektívnila zapracovanie použíteľskej odozvy v procese dizajnu. Čas potrebná pre úpravy dizajnu sa tak podľa Procter & Gamble môže znížiť z týždňov na niekoľko dní.
Ako dodáva BrandWeek, popularita pre technológiu rastie z dvoch dôvodov – zariadenia pre sledovanie ľudského zraku sú oveľa jednoduchšie ako v minulosti, kedy pripomínali „mini-mučiace nástroje“. Navyše, výrobcovia tovarov sa dostali pod väčší tlak v obchodoch, keďže reťazce začali nahrádzať tovary, ktoré sa zle predávali, vlastnými privátnymi značkami.

Globálny dopyt po zlate sa v druhom štvrťroku zvýšil o tri percentá
Dopyt po zlate v druhom štvrťroku vzrástol o tri percentá na 1 249 metrických ton, čo ukazuje neutíchajúci záujem investorov o tento vzácny kov