Koncom apríla spolu s tromi desiatkami prívržencov predstavil v Prešove novú politickú stranu. Dostala názov Sieť, čo malo evokovať, že spája ľudí po celom Slovensku.

Začalo sa o ňom hovoriť ako o novom lídrovi pravice, čo naznačovali aj prvé predvolebné prieskumy. Netrvalo dlho a prišla kauza, v ktorej ho Igor Matovič obvinil, že od neho žiadal platiť za inzeráty v jeho novinách pred prezidentskou kampaňou bez dokladu a chcel sa tak vyhnúť plateniu dane. Preferencie klesli a eufória o nájdenom gazdovi pravice sa vytratila.

Negatívnu odozvu, hoci oveľa menšieho razenia, zažila strana aj po predstavení názvu strany a jej loga pred rokom. Kritizovali ho odborníci, v diskusiách pod článkami i na sociálnych sieťach i laická verejnosť. Vlna kritiky sa spustila aj na grafickom portáli detepe.sk, ktorý sa venuje desktop publishingu.

Procházkova Sieť dostane po roku nové logo. Prvé vysmiali, nové je jednoduchšie

Pôvodné logo politickej strany Sieť

Najčastejšie sa opakovali výhrady k nízkej typografickej kvalite písma, „hashtagu“ na začiatku loga, že mu chýba logické usporiadanie či dominantný prvok. Vytýkali mu amaterizmus i absenciu modernosti.

V diskusii na facebookovom profile DeTePe sa objavovali komentáre ako „Katastrofa, veľmi zle navarený guláš retro amatérskych prvkov“, „Celé zle, príliš veľa grafických prvkov, neviem na čo sa mam pozrieť skôr“, „Otrasné logo bez kúska elegancie a modernosti“ či „Božemôj... Ja neviem, načo sa u nás vôbec nejakí grafickí dizajnéri snažia robiť skvelé veci (a že aj robia), keď tie najviditeľnejšie veľmi často vyzerajú takto“.

V strane sa zrejme tiež úplne s logom nestotožnili, prípadne vypočuli názory kritikov, lebo sa rozhodli pre jeho obmenu. Mediálne.sk sa podarilo získať logo s predstihom. Podľa informácií zo strany ho chcú oficiálne uviesť tento víkend. 

Procházkova Sieť dostane po roku nové logo. Prvé vysmiali, nové je jednoduchšie

Nové logo politickej strany Sieť

Nové logo Procházkovej politickej strany je výrazne jednoduchšie. Mriežka na jeho začiatku symbolizujúca názov strany zostala, aj keď v jednoduchšej podobe. Za ňou nasleduje modrým písmom názov strany. Zmenil sa font, vypadol podtitul „Spájame Slovensko“. Oslovený odborník vidí posun vpred, aj keď mu má čo vytknúť.

„Posun v principe 'Dokonalosť nie je dosiahnutá vtedy keď nie je čo pridať, ale vtedy, keď nie je čo odobrať' hodnotim kladne. Odstránením zložitých prvkov dosiahli nielen lepšiu čitateľnosť ale aj určitú eleganciu. Na druhej strane však ubrali na originalite, ktorú predošlé nedostatky vytvárali. Národné farby sú také nevyhnutné klišé. Symbol už nie je vnímaný úplné ako ‚hashtag‘ ale ako symbol, ktorý predstavuje určitú súdržnosť alebo spájanie,“ zhodnotil nové logo strany pre Mediálne.sk Tomáš Pinka, senior graphic designer z reklamnej agentúry SCR.

Počúvať to musela aj Hillary Clinton

Shitstorm ohľadom neoriginálneho a nemoderného loga nedávno zažila aj oveľa skúsenejšia politička s neporovnateľne vyšším rozpočtom na kampaň.

Procházkova Sieť dostane po roku nové logo. Prvé vysmiali, nové je jednoduchšie

Logo prezidentskej kampane Hillary Clintonovej

Lavína kritiky sa spustila na nezvládnuté logo Hillary Clintonovej, ktorá v polovici mesiaca ohlásila prezidentskú kandidatúru. Tvorí ho veľké modré písmeno H cez ktoré prechádza červená šípka smerujúca doprava.

Kritici mu vytýkajú prílišnú jednoduchosť, nemodernosť, mnohým pripomína dopravné značenie nemocnice. Často sa v diskusiách opakuje aj názor, že vyzerá ako nakreslené v Skicári.