Slováci bodovali vo veľkej konkurencii! Československá súťaž Zlatý středník (v preklade Zlatá bodkočiarka) zverejnila mená víťazov. Prihlásené projekty hodnotilo celkovo 15 porôt.

Tie pozostávali z takmer stovky odborníkov na PR a komunikáciu, marketing, grafiku a expertov ďalších disciplín z Českej republiky a Slovenska. Počas 19. ročníka tejto odbornej súťaže si zadávatelia a agentúry zo Slovenskej a Českej republiky dokopy prevzali 88 cien v 32 kategóriách.

Jakub Kotian si prevzal cenu Grand Prix v súťaži Zlatý středník.
Zdroj: PR Klub
Jakub Kotian si prevzal cenu Grand Prix v súťaži Zlatý středník.

Cenu Grand Prix za najlepšiu agentúru získala This is Locco. Zároveň sa môže pýšiť víťazstvom v kategórii Využitie sociálnych sietí a Influencer marketing. Práve v tejto kategórii Slováci dominovali najviac. Obsadili v nej všetky tri popredné miesta. Ich úspech vyzdvihol aj Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR klubu.

„Slovenské projekty v tomto ročníku opäť bodovali a to aj v počte zaslaných prihlášok, ktorých bolo takmer sto. Dokopy si Slováci odniesli až 19 ocenení, vrátanie hlavnej ceny Grand Prix za najlepšiu agentúru roka.“

Najlepšia agentúra je This is Locco

Držiteľ ocenenia Grand Prix, slovenská reklamná agentúra This is Locco, získala tiež prvenstvo za využitie sociálnych sietí a influencer marketingu v kategórii Finančné služby.

GRAND PRIX Zlatý středník

Talent

Jakub Splavec

Najlepší covid projekt

ČT edu - Česká televize

Najlepšia agentúra

This is Locco

Osobnosť PR

Simona Kijonková

Porotu presvedčila virtuálna influencerka Bejby Blue vytvorená pre Tatra banku. Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland Slovensko s projektom Džastin tokajského výberu. Bronzová priečka patrí PR Clinic za predstavenie a promo novej Zipser salámy.

Najvydarenejší Integrovanú kampaň pripravila za minulý rok slovenská 365.bank, ktorá tak získala ocenenie za projekt Reklamy z obývačky. Tretie miesto za Audio a video prezentáciu si odniesla agentúra Divino a kampaň Hviezdna vkladné knižky pre Slovenskú sporiteľňu.

Ocenení v súťaži Zlatý středník.
Zdroj: PR Klub
Ocenení v súťaži Zlatý středník.

Tá si zároveň priniesla z Prahy „striebro“ v kategórii Kreatívna idea Hnutia Doma. Bronz poputoval do Slovak Telekom za projekt Enter – Digitálne vzdelávanie. Porota spoločnosť ocenila v kategórii Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť. Za štruktúru, obsaha storytelling udelila tretie miesto spoločnosti Rajec, konkrétne projekt, ktorý pripravila agentúra Zaraguza pre Kofolu.

Top projektom aj PR event agentúry Seesame

Medzi TOP hodnotené projekty sa zaradila kampaň agentúry PR Clinic pre Pernod Ricard. V kategórii Elektronický časopis a blog porota ocenila aj Poštovú banku, za PR event agentúru Seesame, ktorá spolupracovala s Henkel Slovensko.

Slovenské agentúry bodovali napríklad aj v kategóriách: Finančné služby, Zdravotná starostlivosť a farmácia, FMCG, Krása a móda, telekomunikácie, či IT.

Cenu za najlepší počin počas pandémie covidu-19 získala ČT Edu Českej televízie.
Zdroj: PR Klub
Cenu za najlepší počin počas pandémie covidu-19 získala ČT Edu Českej televízie.

Slávnostný vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 2. septembra v Prahe. Večerom sprevádzali mladí farári z Českobratrskej církvi Jakub Malý a Karel Müller, známi ako Pastoral Brothers. Hviezdy YouTubu vynikajú svojim nevšedným prístupom k tradičným náboženským témam, pričom sa neboja prezentovať svoj netradičný názor na vec.

Partnermi súťaže sa stali Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, LK Production, MasterCard, MONITOR Media, Orange, Plzeňský Prazdroj, Smybox, Tion, Vienna House a Víno Hruška.

Zlatý středník je československá súťaž, ktorá hodnotí firemné interné a externé médiá a najlepšie komunikačné projekty v Česku a na Slovensku. Každoročne ju organizuje odborová organizácia PR Klub, ktorá združuje viac ako 270 profesionálov z oblasti Public Relations a komunikácie v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska (AHS).

 

Výsledky súťaže Zlatý středník

Externý printový časopis a noviny

  1.  miesto: Středisko společných činností AV ČR
  2. miesto: Škoda Auto
  3. miesto: Univerzita Karlova

TOP rated: Středisko společných činností AV ČR, Galerie hlavního města Prahy, Duha Zámeček

Interný printový časopis a noviny

  1. miesto: Direct Parcel Distribution CZ
  2. miesto: Česká obec sokolská
  3. miesto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

TOP rated: E.ON Česká republika, Hero & Outlaw, Rodinný pivovar Bernard

Elektronický časopis a blog

  1. miesto: Follow Bubble
  2. miesto: Boomerang Communication
  3. miesto: Creative Dock

TOP rated: Univerzita Karlova, Poštová banka

Newsletter

  1. miesto: Boomerang Communication
  2. miesto: Seznam.cz
  3. miesto: Shopsys

TOP rated: Poštová banka, Direct Parcel Distribution CZ, Česká bankovní asociace

Brožúra, katalóg a leták

  1. miesto: Metrostav
  2. miesto: Vysoké učení technické v Brně
  3. miesto: Boomerang Communication

TOP rated: a PRiori, Univerzita Karlova, Kaufland Česká republika

Výročná správa

  1. miesto: Nadace Via
  2. miesto: Univerzita Karlova
  3. miesto: CTP Invest

TOP rated: Coca-Cola HBC, Fairtrade Česko a Slovensko

Webové stránky

  1. miesto: Česká televize
  2. miesto: České vysoké učení technické v Praze
  3. miesto: Cognito.cz

TOP rated: WDF, Brainz Disruptive

Mobilné aplikáce a inovácie

  1. miesto: Seznam.cz
  2. miesto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
  3. miesto: Brainz Immersive

TOP rated: Nadace Vodafone Czech Republic

Audio a video prezentácia

  1. miesto: Motionhouse
  2. miesto: Taktiq Communications
  3. miesto: DIVINO

TOP rated: ComAp, Linka bezpečí, KPMG Česká republika

PR event

  1. miesto: Stavební spořitelna České spořitelny
  2. miesto: Nadace Vodafone Czech Republic
  3. miesto: Lasvit

TOP rated: Seesame

Využitie sociálnych sietí a influencer marketing

  1. miesto: This is Locco
  2. miesto: Kaufland Slovenská republika
  3. miesto: PR Clinic

TOP rated: Svengali Communications, Konektor Social, Zoo Praha

Štruktúra, obsah a storytelling

  1. miesto: Elite Solutions
  2. miesto: Creative ADison
  3. miesto: Zaraguza

TOP rated: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, PR Clinic, Scale social

Kreatívna idea

  1. miesto: Díky, že můžem 
  2. miesto: Slovenská sporiteľňa
  3. miesto: PR.Konektor

TOP rated: Svengali Communications

Nízky rozpočet a jeho efektivita

  1. miesto: AdHackers 
  2. miesto: Život 90
  3. miesto: Tipsport

TOP rated: Svengali Communications, Středisko společných činností AV ČR

Interná komunikácia a employee engagement

  1. miesto: Vodafone Czech Republic
  2. miesto: Allianz pojišťovna
  3. miesto: Konektor Social

TOP rated: Plzeňský Prazdroj, E.ON Česká republika

Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs

  1. miesto: Škoda Auto
  2. miesto: Tesco Stores
  3. miesto: Scale social

TOP rated: Brainz Disruptive, Slovenská sporiteľňa

Launch, relaunch, rebranding

  1. miesto: Touch Branding
  2. miesto: SKPR Strategies
  3. miesto: Česká obec sokolská

TOP rated: Nadace Tipsport, Český rozhlas

Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť

  1. miesto: IKEA Česká republika
  2. miesto: MVP events 
  3. miesto: casual 

TOP rated: Česká televize, Bílý Medvěd Public Relations, C&B Reputation Management, Stance Communications

Integrovaná kampaň

  1. miesto: 365.bank
  2. miesto: Stavební spořitelna České spořitelny
  3. miesto: Škoda Auto

TOP rated: SKPR Strategies, IKEA Česká republika, Suchej únor

Auto-moto a doprava

  1. miesto: Škoda Auto
  2. miesto: Boomerang Communication
  3. miesto: Brainz Immersive

Finančné služby

  1. miesto: This is Locco
  2. miesto: Slovenská sporiteľňa
  3. miesto: KPMG Česká republika

TOP rated: Slovenská sporiteľňa, DIVINO, Stavební spořitelna České spořitelny

FMCG, krása a móda

  1. miesto: Zaraguza
  2. miesto: Dedoles
  3. miesto: SKPR Strategies

TOP rated: Plzeňský Prazdroj

Neziskový sektor

  1. miesto: Díky, že můžem
  2. miesto: Nadace Tipsport
  3. miesto: C&B Reputation Management

TOP rated: Suchej únor, Život 90, Motionhouse

Priemysel, strojárstvo a energetika

  1. miesto: JRD Development
  2. miesto: Metrostav
  3. miesto: AnFas

TOP rated: ČEZ, Svaz průmyslu a dopravy ČR

Sport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia

  1. miesto: Konektor Social
  2. miesto: Česká obec sokolská
  3. miesto: Tipsport

TOP rated: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, Svengali Communications, Scale social

Telekomunikácia a IT

  1. miesto: Seesame 
  2. miesto: Zaraguza
  3. miesto: Nadace Vodafone Czech Republic

TOP rated: Seznam.cz, Nadace Vodafone Czech Republic

Verejný sektor a politická komunikácia

  1. miesto: Česká národní banka
  2. miesto: Vysoké učení technické v Brně
  3. miesto: Touch Branding

TOP rated: Bílý Medvěd Public Relations, Univerzita Karlova

Zdravotná starostlivosť a farmácia

  1. miesto: Svet Zdravia
  2. miesto: Basta digital
  3. miesto: Heimstaden