Slováci bodovali vo veľkej konkurencii! Československá súťaž Zlatý středník (v preklade Zlatá bodkočiarka) zverejnila mená víťazov. Prihlásené projekty hodnotilo celkovo 15 porôt.
Tie pozostávali z takmer stovky odborníkov na PR a komunikáciu, marketing, grafiku a expertov ďalších disciplín z Českej republiky a Slovenska. Počas 19. ročníka tejto odbornej súťaže si zadávatelia a agentúry zo Slovenskej a Českej republiky dokopy prevzali 88 cien v 32 kategóriách.

Cenu Grand Prix za najlepšiu agentúru získala This is Locco. Zároveň sa môže pýšiť víťazstvom v kategórii Využitie sociálnych sietí a Influencer marketing. Práve v tejto kategórii Slováci dominovali najviac. Obsadili v nej všetky tri popredné miesta. Ich úspech vyzdvihol aj Pavel Vlček, predseda Výkonného výboru PR klubu.
„Slovenské projekty v tomto ročníku opäť bodovali a to aj v počte zaslaných prihlášok, ktorých bolo takmer sto. Dokopy si Slováci odniesli až 19 ocenení, vrátanie hlavnej ceny Grand Prix za najlepšiu agentúru roka.“
Najlepšia agentúra je This is Locco
Držiteľ ocenenia Grand Prix, slovenská reklamná agentúra This is Locco, získala tiež prvenstvo za využitie sociálnych sietí a influencer marketingu v kategórii Finančné služby.
- GRAND PRIX Zlatý středník
Talent
Jakub Splavec
Najlepší covid projekt
ČT edu - Česká televize
Najlepšia agentúra
This is Locco
Osobnosť PR
Simona Kijonková
Porotu presvedčila virtuálna influencerka Bejby Blue vytvorená pre Tatra banku. Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland Slovensko s projektom Džastin tokajského výberu. Bronzová priečka patrí PR Clinic za predstavenie a promo novej Zipser salámy.
Najvydarenejší Integrovanú kampaň pripravila za minulý rok slovenská 365.bank, ktorá tak získala ocenenie za projekt Reklamy z obývačky. Tretie miesto za Audio a video prezentáciu si odniesla agentúra Divino a kampaň Hviezdna vkladné knižky pre Slovenskú sporiteľňu.

Tá si zároveň priniesla z Prahy „striebro“ v kategórii Kreatívna idea Hnutia Doma. Bronz poputoval do Slovak Telekom za projekt Enter – Digitálne vzdelávanie. Porota spoločnosť ocenila v kategórii Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť. Za štruktúru, obsaha storytelling udelila tretie miesto spoločnosti Rajec, konkrétne projekt, ktorý pripravila agentúra Zaraguza pre Kofolu.
Top projektom aj PR event agentúry Seesame
Medzi TOP hodnotené projekty sa zaradila kampaň agentúry PR Clinic pre Pernod Ricard. V kategórii Elektronický časopis a blog porota ocenila aj Poštovú banku, za PR event agentúru Seesame, ktorá spolupracovala s Henkel Slovensko.
Slovenské agentúry bodovali napríklad aj v kategóriách: Finančné služby, Zdravotná starostlivosť a farmácia, FMCG, Krása a móda, telekomunikácie, či IT.

Slávnostný vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 2. septembra v Prahe. Večerom sprevádzali mladí farári z Českobratrskej církvi Jakub Malý a Karel Müller, známi ako Pastoral Brothers. Hviezdy YouTubu vynikajú svojim nevšedným prístupom k tradičným náboženským témam, pričom sa neboja prezentovať svoj netradičný názor na vec.
Partnermi súťaže sa stali Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, LK Production, MasterCard, MONITOR Media, Orange, Plzeňský Prazdroj, Smybox, Tion, Vienna House a Víno Hruška.
Zlatý středník je československá súťaž, ktorá hodnotí firemné interné a externé médiá a najlepšie komunikačné projekty v Česku a na Slovensku. Každoročne ju organizuje odborová organizácia PR Klub, ktorá združuje viac ako 270 profesionálov z oblasti Public Relations a komunikácie v spolupráci s Asociáciou hovorcov Slovenska (AHS).
- Výsledky súťaže Zlatý středník
Externý printový časopis a noviny
- miesto: Středisko společných činností AV ČR
- miesto: Škoda Auto
- miesto: Univerzita Karlova
TOP rated: Středisko společných činností AV ČR, Galerie hlavního města Prahy, Duha Zámeček
Interný printový časopis a noviny
- miesto: Direct Parcel Distribution CZ
- miesto: Česká obec sokolská
- miesto: Dopravní podnik hl. m. Prahy
TOP rated: E.ON Česká republika, Hero & Outlaw, Rodinný pivovar Bernard
Elektronický časopis a blog
- miesto: Follow Bubble
- miesto: Boomerang Communication
- miesto: Creative Dock
TOP rated: Univerzita Karlova, Poštová banka
Newsletter
- miesto: Boomerang Communication
- miesto: Seznam.cz
- miesto: Shopsys
TOP rated: Poštová banka, Direct Parcel Distribution CZ, Česká bankovní asociace
Brožúra, katalóg a leták
- miesto: Metrostav
- miesto: Vysoké učení technické v Brně
- miesto: Boomerang Communication
TOP rated: a PRiori, Univerzita Karlova, Kaufland Česká republika
Výročná správa
- miesto: Nadace Via
- miesto: Univerzita Karlova
- miesto: CTP Invest
TOP rated: Coca-Cola HBC, Fairtrade Česko a Slovensko
Webové stránky
- miesto: Česká televize
- miesto: České vysoké učení technické v Praze
- miesto: Cognito.cz
TOP rated: WDF, Brainz Disruptive
Mobilné aplikáce a inovácie
- miesto: Seznam.cz
- miesto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
- miesto: Brainz Immersive
TOP rated: Nadace Vodafone Czech Republic
Audio a video prezentácia
- miesto: Motionhouse
- miesto: Taktiq Communications
- miesto: DIVINO
TOP rated: ComAp, Linka bezpečí, KPMG Česká republika
PR event
- miesto: Stavební spořitelna České spořitelny
- miesto: Nadace Vodafone Czech Republic
- miesto: Lasvit
TOP rated: Seesame
Využitie sociálnych sietí a influencer marketing
- miesto: This is Locco
- miesto: Kaufland Slovenská republika
- miesto: PR Clinic
TOP rated: Svengali Communications, Konektor Social, Zoo Praha
Štruktúra, obsah a storytelling
- miesto: Elite Solutions
- miesto: Creative ADison
- miesto: Zaraguza
TOP rated: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, PR Clinic, Scale social
Kreatívna idea
- miesto: Díky, že můžem
- miesto: Slovenská sporiteľňa
- miesto: PR.Konektor
TOP rated: Svengali Communications
Nízky rozpočet a jeho efektivita
- miesto: AdHackers
- miesto: Život 90
- miesto: Tipsport
TOP rated: Svengali Communications, Středisko společných činností AV ČR
Interná komunikácia a employee engagement
- miesto: Vodafone Czech Republic
- miesto: Allianz pojišťovna
- miesto: Konektor Social
TOP rated: Plzeňský Prazdroj, E.ON Česká republika
Krízová komunikácia, komunikácia zmeny a public affairs
- miesto: Škoda Auto
- miesto: Tesco Stores
- miesto: Scale social
TOP rated: Brainz Disruptive, Slovenská sporiteľňa
Launch, relaunch, rebranding
- miesto: Touch Branding
- miesto: SKPR Strategies
- miesto: Česká obec sokolská
TOP rated: Nadace Tipsport, Český rozhlas
Spoločenská zodpovednosť a udržateľnosť
- miesto: IKEA Česká republika
- miesto: MVP events
- miesto: casual
TOP rated: Česká televize, Bílý Medvěd Public Relations, C&B Reputation Management, Stance Communications
Integrovaná kampaň
- miesto: 365.bank
- miesto: Stavební spořitelna České spořitelny
- miesto: Škoda Auto
TOP rated: SKPR Strategies, IKEA Česká republika, Suchej únor
Auto-moto a doprava
- miesto: Škoda Auto
- miesto: Boomerang Communication
- miesto: Brainz Immersive
Finančné služby
- miesto: This is Locco
- miesto: Slovenská sporiteľňa
- miesto: KPMG Česká republika
TOP rated: Slovenská sporiteľňa, DIVINO, Stavební spořitelna České spořitelny
FMCG, krása a móda
- miesto: Zaraguza
- miesto: Dedoles
- miesto: SKPR Strategies
TOP rated: Plzeňský Prazdroj
Neziskový sektor
- miesto: Díky, že můžem
- miesto: Nadace Tipsport
- miesto: C&B Reputation Management
TOP rated: Suchej únor, Život 90, Motionhouse
Priemysel, strojárstvo a energetika
- miesto: JRD Development
- miesto: Metrostav
- miesto: AnFas
TOP rated: ČEZ, Svaz průmyslu a dopravy ČR
Sport, zábava, umenie, médiá, cestovný ruch a gastronómia
- miesto: Konektor Social
- miesto: Česká obec sokolská
- miesto: Tipsport
TOP rated: Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, Svengali Communications, Scale social
Telekomunikácia a IT
- miesto: Seesame
- miesto: Zaraguza
- miesto: Nadace Vodafone Czech Republic
TOP rated: Seznam.cz, Nadace Vodafone Czech Republic
Verejný sektor a politická komunikácia
- miesto: Česká národní banka
- miesto: Vysoké učení technické v Brně
- miesto: Touch Branding
TOP rated: Bílý Medvěd Public Relations, Univerzita Karlova
Zdravotná starostlivosť a farmácia
- miesto: Svet Zdravia
- miesto: Basta digital
- miesto: Heimstaden