Kampaň zameraná na osvetu Slovákov o predsedníctve prebieha už niekoľko dní, v prvej fáze boli jej grom štyri spoty, v ktorých herci pripomínali, že Európa sa o nás konečne dozvie – hlavne to, že sme vymysleli padák a pero, koľko áut vyrábame a ako znie fujara. Spoty sa vysielali sa v televízii aj rádiách.

V pokračovaní kampane sa Slovákom prihovorí desať známych osobností, ktoré vyzdvihnú napríklad, že žijú v „úžasnej krajine“ a zdôraznia význam predsedníctva. Vysielať ich bude Markíza, Joj, Ta3 aj RTVS. Nasadené budú od pondelka 20. júna.

V 20-sekundových spotoch účinkujú Ján Kuric, Richard Lintner, Marek Majeský, Michal Martikán, Diana Mórová, Danka Barteková, Dominika Cibulková, Marián Chudovský, Elena Kohútiková a Adriana Kučerová.

Podľa ministerstva majú osobnosti cez svoje úspechy prezentovať Slovensko ako mladú, dynamickú a inovatívnu krajinu, „ktorá je zároveň zodpovedným a skúseným členom Európskej únie“.

„Cieľom spotov s osobnosťami je priblížiť domácej verejnosti naše historicky prvé predsedníctvo v Rade EÚ ako udalosť celospoločenského významu. Toto predsedníctvo je dôležitou politickou výzvou pre krajinu a zároveň je to jedinečná šanca na zviditeľnenie Slovenska, jeho krás, kultúry a výnimočných ľudí,“ uviedol k pokračovaniu kampane hovorca ministerstva Peter Stano.

Za produkciu celého balíka spotov dostala Loco Agency vyše 122-tisíc eur vrátane dane. Objednávka zahŕňa štyri polminútové spoty z prvej fázy a ich rozhlasové verzie, ako aj desiatku nových spotov.

„Ministerstvo v súlade so zaužívanou praxou oslovilo v rámci prieskumu trhu tri agentúry a vybralo subjekt s najnižšou ponukou, ktorým bola Loco Agency,“ povedal k výberu agentúr P. Stano.

Loco Agency realizovala spolu s agentúrou Dynamic Relations 2000 aj nedávnu kampaň ministerstva dopravy k operačnému programu Doprava, predpokladaná cena zákazky bola päť miliónov eur bez dane.

Spoty rezortu zahraničných vecí dopĺňajú ďalšie komunikačné nástroje – ministerstvo spustilo predsednícky web eu2016.sk, dva jazykovo odlíšené twitterové účty, profil predsedníctva na Facebooku a rozosiela newslettre.

Prvú fázu kampane si rezort zaplatil aj vo vysielaní Rádia Expres a v sieti Radio Services (Jemné, Europa 2, Anténa Rock, Rádio Vlna). Propagáciu dohodlo ministerstvo aj s printovými a online médiami – v rámci spolupráce s vydavateľstvami News and Media Holding (pod ktoré patrí aj Mediálne.sk), Ringier Axel Springer a vydavateľom mesačníka Forbes.

K zviditeľneniu a propagácii značky predsedníctva, prezentovanej najmä cez logo, majú prispieť aj podujatia, ktoré získali záštitu slovenského predsedníctva alebo boli podporené dotačnou schémou rezortu.

Samotné logo predstavovalo ministerstvo ešte vo februári, za galavečer, kde ho ukázalo, zaplatilo produkčnej firme zhruba 200-tisíc eur.