Prečo Mercedes? Lebo Medveď!

Nie je až také obvyklé, aby slovenské pobočky automobiliek prichádzali s vlastnou regionálnou kampaňou. Väčšinou preberajú globálne či regionálne kampane od svojich materských firiem. Jednou z výnimiek je slovenský predajca značky Mercedes-Benz, ktorý sa od začiatku septembra prezentuje v uliciach novou, provokatívnou kampaňou z dielne domácej agentúry Vaculik Advertising.

Aktuálna kampaň nielen zásadne mení doterajšiu komunikáciu značky, ale ruší aj zaužívané stereotypy, ktoré si ľudia spájajú so značkou Mercedes-Benz, respektíve s automobilovou reklamou ako takou,“ uviedla senior marketing manager automobilky Ingrid Janečková. Ústrednou ideou je využitie slovnej hračky „Lebo Medveď!“ ako univerzálnej odpovede na akúkoľvek otázku spojenú s výberom auta. Kampaň vďaka verejne známej fráze zároveň odkazuje na pomenovanie vozu Mercedes synonymom „medveď“, ktoré má byť obľúbené medzi fanúšikmi značky a majiteľmi týchto automobilov.

Momentálne prebieha úvodná fáza kampane, ktorá konfrontuje ikonickú značku Mercedes s dvomi najväčšími konkurentmi. Zatiaľ čo outdoroové a printové vizuály a tiež 10-sekundové čiernobiele spoty odpovedajú na otázky, „prečo nie audina“ a „prečo nie bavorák“ univerzálnym „Lebo Medveď“, webová stránka www.lebomedved.sk ponúka viaceré dôvody „prečo práve Medveď“. Stránka informuje výhody a služby ponúkané pri zakúpení tejto značky.

Imidžová fáza kampane je nasadená od 5. do 30. septembra 2011. Využíva všetky dostupné komunikačné nástroje, outdoor, printy, rádio, televíziu a online médiá. Kampaň bude čoskoro pokračovať na ďalších nadlinkových a podlinkových nosičoch a prinesie ďalšie otázky so známou odpoveďou. Frázu Lebo medveď tento týždeň viackrát používali aj moderátori Fun rádia priamo vo vysielaní.

Vizitka kampane

Názov kampane: Lebo Medveď!

Klient: Mercedes-Benz Slovensko

Produkt: Image kampaň

Reklamná agentúra: Vaculik Advertising

Kreatívny riaditeľ: dejan Galovič

Art Director: Peter Hrevuš

Copywriter: Vladimír Križan

Použité médiá: OOH, print, internet, TV, rádio

Termín nasadenia: 5.9. – 30.9.2011