„V tomto roku budeme mať rozmanitosť iného druhu. Konverzácia nebude o rasovej rozmanitosti, ale o rozmanitosti politických stanovísk,“ uviedol hlavný analytik agentúry Kantar Media Jon Swallen pre Los Angeles Times.

Otvorene – Oscar má potenciál vyvolať rozruch. Dôvodom je emóciami vysoko nabitý Hollywood, ktorý je nepochybne ešte stále „naštartovaný“ po zvolení Donalda Trumpa za prezidenta. Hoci aj medzi tvárami šoubiznisu mal viacero podporovateľov. 

Politické témy sa vtesnali tento rok aj do udeľovania hudobných cien Grammy. Na slávnostnom ceremoniáli k Zlatým glóbusom zas v januári herečka Meryl Streep vo svojom príhovore kritizovala D. Trumpa hlavne za jeho správanie sa, keď sa vysmieval reportérovi so zdravotným postihnutím. 

Pre zvolenie Trumpa sa aj na Oscaroch očakáva politika, reklama je vypredaná

Prípravy na 89. ročník odovzdávanie cien Filmovej akadémie Zdroj: SITA/AP

Inzerenti, ktorí si v uplynulých týždňoch kúpili spoty počas Oscarov, musia byť pripravení na politické témy. S tým súvisiacim pozitívnym efektom by mala byť vyššia sledovanosť. „Trump je pre televíziu veľmi dobrý,“ uviedol Ashwin Navin, výkonný riaditeľ spoločnosti Samba TV zameranej na meranie sledovanosti.

Samba TV analyzovala publikum na Grammy a zistila, že asi polovica z 26 miliónov tohtoročných divákov program nesledovala vlani. Nové publikum podľa A. Navina tvorili prevažne mladší diváci.

„Dochádza k výmene publika a nová základňa divákov venuje pozornosť týmto témam. Ľudia sa naozaj zaujímajú o to, čo hovorí Meryl Streep,“ načrtol analytika. Meryl Streep je nominovaná na Oscara za najlepšiu herečku v hlavnej úlohe.

Nedeľným večerom bude sprevádzať producent a komik Jimmy Kimmel, ktorý moderuje populárnu late night show na stanici ABC. „Je mi cťou, že som bol vybraný ako moderátor 89. ročníka, máme zaujímavé nápady a veľmi sa na to teším,“ povedal.

Zatiaľ čo agentúra Kantar Media odhadovala, že priemerná cena za 30-sekundový reklamný spot počas prenosu z Oscarov by mala dosiahnuť 1,9 až 2 milióny dolárov, televízia ABC predala niektoré reklamy až za 2,5 milióna. Priemerná cena spotu tak presahuje dva milióny. 

Minulý rok pritom bola suma za polminútovú reklamu na Oscaroch 1,72 milióna, čo bolo o šesť percent menej ako v roku 2015, kedy podľa Kantar Media dosiahol priemer 1,83 milióna, informoval Adweek.com.

Medzi inzerentmi, ktorí si kúpili reklamný priestor počas nedeľného večera, sú spoločnosti ako AARP, Adidas, Anheuser-Busch, AT&T, McDonald's, Samsung, Walt Disney Studio, The New York Times, Revlon, United Healthcare, Verizon či Wallmart.

Pre zvolenie Trumpa sa aj na Oscaroch očakáva politika, reklama je vypredaná

Sošky pre víťazov sú pripravené Zdroj: SITA/AP

Nárast reklamných výdavkov podľa LA Times môžu vysvetľovať rôzne faktory vrátane zásadných zmien na reklamnom trhu. Zvýšenie sadzieb ABC prichádza s tým, ako inzerenti súperia v nákupe vysielacieho času v programoch sledovaných naživo. Počas finálového zápasu amerického futbalu Super Bowl zadávatelia neváhali za 30-sekundový spot zaplatiť v priemere viac ako päť miliónov dolárov.

Aj podľa denníka by mal byť rating tohtoročného Oscara vyšší ako v minulom roku, keď program Academy Awards prilákal 34,4 milióna divákov, čo predstavovalo osemročné minimum. Aj napriek tomu však bol prenos štvrtým najsledovanejším televíznym programom vysielaným naživo v roku 2016. Pred ním bol len Super Bowl 50, pozápasový prenos zo Super Bowlu a vyvrcholenie bejzbalovej World Series.

Minulý rok televízia ABC získala na príjmoch z reklamy počas Oscarov 102 miliónov dolárov. Spolu s programom pred udeľovaním cien skočil príjem na celkových 115 miliónov.

Vysielanie Oscarov generuje pre ABC podľa Kantar Media viac príjmov z reklamy ako akýkoľvek iný deň v roku, pripomína Adweek. Televízia sa bude môcť spoľahnúť na príjmy aj v nasledujúcom desaťročí po tom, čo vlani v lete podpísala predĺženie zmluvy až do roku 2028.