K existujúxim súťažiam ako Zlatý klinec či Effie pribudne nová brandžová súťaž Inspiration Guru, za ktorou stojí Jaroslav Kiska a Igor Brossmann. „Insipiration Guru nie je konkurenciou žiadnej z existujúcich súťaží reklamy, pretože nie je súťaž reklám, ale súťaž ľudí z marketingových oddelení zadávateľov,“ povedal pre Mediálne.sk Kiska, ktorý je iniciátorom tejto aktivity.
S nápadom prišiel preto, lebo je presvedčený, že na Slovensku chýba súťaž, ktorá by zviditeľňovala a oceňovala inovatívnych ľudí z marketingových oddelení zadávateľov: „Reklama tvorí len jednu štvrtinu úspešného marketingu. Ďalšie tri štvrtiny tvoria nápady z oblasti inovácie produktu, cenotvorby a miesta predaja. A tieto nápady sa nerodia v reklamných agentúrach, ale na marketingových a obchodných oddeleniach klientov reklamných agentúr.“
Ako dlhoročný klient rôznych reklamných agentúr si ich prácu síce váži, no je presvedčený, že "skutočnými hrdinami svojich značiek, ktorí vytvárajú ich hodnotu a pomáhajú im stať sa úspešnými, sú ľudia z marketingových oddelení zadávateľov,“ povedal Kiska.
"Súťaž inovatívnych nápadov v každej zo štyroch oblastí 4P marketingu“ je určená podľa neho pre produktových manažérov, brand manažérov, PR manažérov, obchodných reprezentantov, marketingových a obchodných riaditeľov.
V slovenskej komunikačnej brandži patria k hlavným súťažiam Zlatý klinec zameraný na kreativitu v reklame a súťaž Effie, v ktorej sa má posudzovať efektivita reklamy. Slovenským firmám je otvorená aj česká súťaž FLEMA, v ktorej sa hodnotí využitie médií v kampaniach. Do všetkých troch súťaží sa zapájajú predovšetkým reklamné, respektíve mediálne agentúry, nie priamo klienti.
Kiska spolu s Igorom Brossmannom si pred mesiacom založili spoločnosť Marketingový guru a na Úrade priemyselného vlastníctva požiadali aj o registráciu ochrannej známky na názvy Inspiration guru a Marketingový guru, s logom, ktorú stvárňuje sediaci mysliteľ.
Kiska je zakladateľ kariérneho portálu JobLife, v minulosti bol spoluzakladateľom skupiny spotrebného financovania Quatro – Triangel. V súčasnosti je predsedom predstavenstva spoločnosti Consumer Finance Holding.
Igor Brossmann je bývalý šéf reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, dnes sa špecializuje cez svoju spoločnosť Brossman Consulting na alternatívny marketing. Stál aj za Paliho Kapurkovou stranou. Je spoluzakladateľ známej charitatívnej organizácie Dobrý anjel.