V regionálnom kole EMEA bolo podaných viac ako 2 500 prihlášok, medzi takmer stovkou finalistov bolo deväť prác slovenských agentúr.

Ocenenia si napokon odniesol len Seesame. Dve z nich za kampaň pre O2 Sloboda nie je (stále) samozrejmosť, ktorú porota ocenila v kategóriách Corporate Social Responsibility a Telecommunications.

„V O2 sa dlhodobo nevyhýbame aj dôležitým témam, ktoré majú celospoločenský dopad. Jednou z nich je práve 17. november, ktorý je dôležité si každý rok pripomínať, pretože sloboda nie je samozrejmosť, a to dokonca ešte ani dnes. O2 vníma slobodu, ktorú práve dátum 17. november symbolizuje, ako hodnotu, ktorá má svoje nezastupiteľné miesto nielen v spoločenskom živote, ale aj v podnikaní,“ povedala na margo ocenenia Tereza Molnár, hovorkyňa a vedúca komunikácie O2 Slovakia.

Projekt 17. november vznikol v roku 2016 v spolupráci O2 Slovakia s Triad Advertising. V roku 2017 sa k aktivite pridalo aj O2 Czech Republic a agentúry Seesame a FleishmanHillard. Kampaň zasiahla 1,7 milióna Slovákov.

O2 v rámci tohto projektu na jeden deň vytvorilo virtuálnu železnú oponu. V tento deň sa pri načítaní zahraničných webových stránok zobrazilo upozornenie, pripomínajúce železnú oponu a upozorňujúce na prekročenie hranice.

Súčasťou kampane boli aj špeciálne SMS správy pri prekročení hranice, ktoré oznamovali, že pred rokom 1989 to bolo trestným činom.

Symbolicky v tento deň hranice prekročil olympionik Matej Tóth, na mieste, ktoré bolo pred rokom 1989 obohnané ostnatým drôtom v Devínskej Novej Vsi. Do kampane sa zapojilo aj niekoľko influencerov ako Sajfa Selassie, či Ján Gordulič.

Tretiu sošku získal Seesame v kategórii Professional Service Firms za kampaň Recept Henklu: Ako sa stať najzamestnávateľom, ktorou pre firmu vytvoril špecializovaný employer branding.

Z PR súťaže Sabre Awards si Seesame odniesol tri ocenenia

Michaela Benedigová zo Seesame na Sabre Awards Zdroj: Seesame

„Na dobrú a navyše aj oceňovanú kampaň nestačí iba originálny kreatívny nápad. Dôležitá je tiež jej spoločenská hodnota. Platí to už nielen o externej, ale aj o internej komunikácii a Employer Brandingu,“ načrtla Michaela Benedigová, Managing Director & Partner Seesame.

Ocenenia Sabre Awards rozdali na slávnostnom ceremoniáli v stredu v Amsterdame. Agentúrou roka v celom regióne EMEA sa stala H+K Strategies. V regióne Východná Európa získala cenu agentúra Ewing, nominovaní boli aj Seesame a Grayling pôsobiaci takisto aj na slovenskom trhu.