Známu filmovú postavu posunie Poštová banka v kampani do rôznych nových a vtipných situácií. Verí, že sa jej podarí Fantomasom zaujať.
„Ľudí bude baviť na sociálnych sieťach napríklad tým, že sa pokúsi splniť im ich sny. Zažijeme ho v rôznych polohách, rady bude rozdávať napríklad aj vo vani. Objaví sa na Facebooku, YouTube aj Instagrame,“ vymenúva hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.
Banka tvrdí, že aj pri predchádzajúcich „filmových“ spotoch sa potvrdilo, že dokážu upútať pozornosť diváka a ich posolstvo je tak pre ľudí ľahšie zapamätateľné. „Aj v tomto prípade sme stavili na humor, lebo veríme, že s ním sa aj finančné záležitosti zvládajú jednoduchšie,“ vysvetľuje koncept kampane L. Žáčková.
Produktovo je komunikácia zameraná na Dobrú pôžičku s ročným úrokom od 5,5 percenta. V predošlej komunikácii Poštová banka promovala svoju hypotéku.
V prípade aktuálnej komunikácie s Fantomasom hovorí Poštová banka o svojej dosiaľ najkomplexnejšej kampani. „Ovládne všetky media typy, externú aj internú komunikáciu banky,“ uviedla Silvia Wenderlová, vedúca marketingu Poštovej banky.
Počas veľkonočných sviatkov budú do televízie nasadené dve verzie spotu – 30- a 20-sekundová. V kinách pôjde 56-sekundová verzia spotu Director‘s cut. Slávna maskovaná postava z francúzskej trilógie bude súčasťou sponzoringu aj niekoľkých televíznych relácií vrátane pôvodných filmov o Fantomasovi, na ktoré má momentálne práva RTVS.
Spoluprácu má značka aj s Fun rádiom, ktoré odvysiela spoty v kombinácii so súťažou. Kampaň bude podporená aj v printe, OOH, na sociálnych sieťach a v digitálnom priestore. Banka naznačuje, že Fantomas môže ľudí prekvapiť na viacerých verejných miestach. Kampaň je cielená aj interne na vlastných zamestnancov.
V prípade kľúčového prvku kampane – TV spotu – trvala príprava scény, ktorá zahŕňa autentický príbytok Fantomasa, osem dní. Niektoré z rekvizít priviezli z Talianska (televízor), Londýna a Viedne. Autentickosť má umocniť organ, blikajúci panel aj otvárajúci sa glóbus. Súčasťou scény je aj automatická točňa s takmer štvormetrovou knižnicou.
Predstaviteľa samotného Fantomasa zatiaľ Poštová banka nepredstavila, je pravdepodobné, že s jeho tajomnou identitou bude v kampani pracovať rovnako ako samotné filmy. Maskovanie herca trvalo tri hodiny, nakrúcanie reklamy 28 hodín.
Poštová banka musela pre kampaň ošetriť viacero autorských práv – vrátane charakteristického hudobného motívu. Práva na podobu Fantomasa vlastnia dediči po francúzskom hercovi Jeanovi Marais, hlavnej postave z filmov o Fantomasovi.
Nadlinkovej kampani predchádzal nebrandovaný teasingový úvod v Novom Čase, ktorý mal vzbudiť zvedavosť a pripraviť ľudí na to, že Fantomas „pricestoval na Slovensko“ a „chystá niečo veľké“. V printe a online boli zverejnené fotografie, na ktorých bol „prichytený“ na letisku, v reštaurácii so známou slovenskou modelkou a moderátorkou a napokon aj pri natáčaní tajného projektu.
Autorom kreatívneho konceptu je reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, s ktorou banka spolupracuje od minulého roka. Vizuál fotil Miro Minarovich, držiteľ niekoľkých zlatých levov z Cannes. Režisérom spotu je Marek Partyš z Prahy. Na kampani sa ďalej podieľajú komunikačná agentúra AMI Communications a mediálna agentúra Media and Digital Services.
Predošlý televízny spot Poštovej banky Angelika získal cenu Zlatá pecka 2018 v kategórii TV spot. Banka vlani pristúpila k rebrandingu a repozicioningu. Po rokoch vymenila aj reklamnú agentúru – WLB nahradil Mayer/McCann Erickson.
Zdroj: Poštová banka