Rada pre reklamu (RPR) na svojom minulotýždňovom júlovom zasadnutí posudzovala štyri sťažnosti. Reklamy pre T-Mobile a ST Nicolaus sú v poriadku, kódex porušila SIPO reklama Poštovej banky a bilbord firmy SVD Group. RPR o tom informovala v tlačovej správe.
Poštová banka umiestila svoju reklamu s claimom „ S pôžičkou na bývanie si nielen skrášlite bývanie, ale aj vyhráte“ na doklad SIPO, ktorý je dostupný širokej cieľovej skupine. Reklamné posolstvo môže u spotrebiteľov vyvolať nesprávny dojem, že s produktom Poštovej banky automaticky vyhrajú súťaž, čo nie je pravda.
Spoločnosť SVD Group chcela bilbordom spropagovať sťahovacie služby. Ku claimu „Sťahujeme s vášňou“ umiestnila fotku ženy, ktorá sa práve chystá stiahnuť si spodnú bielizeň. Rada sa jednoznačne zhodla, že polonahá žena na bilborde nijako nesúvisí s ponúkanou službou, a teda reklama je v rozpore s Kódexom.
Ďalšie dve sťažnosti RPR označila za neopodstatnené. T-Mobile v internetovej reklame „Volajte bez záväzkov“ nepodporuje promiskuitné správanie a nedáva zlý príklad mládeži. K podobnému záveru dospela Rada aj pri reklame na Armin Start Fernet od ST Nicolaus. „Vizuál billboardu nenabáda maloletých k pitiu alkoholu, je pripravený s pocitom zodpovednosti a spĺňa kritériá oslovenia cieľovej skupiny nad 18 rokov,“ dodala Rada.