Atest zahŕňa písomne odôvodnený názor Arbitrážnej komisie o tom, že určitý návrh reklamy, ktorý ešte nebol zverejnený v komunikačnom médiu, je, alebo nie je v súlade s Etickým kódexom.
V minulosti sa poplatok za túto službu pohyboval vo výške 332 eur pre nečlenov RPR a 166 pre členov. Po novom majú samostatní členovia RPR nárok na dva atesty ročne zdarma, pričom každý ďalší test vydáva Rada za poplatok 80 eur. Poplatok za atest pre nečlenov RPR je aktuálne od 1. mája vo výške 160 eur.
Cenová úroveň atestov bola v minulosti pravdepodobne jedným z dôvodom, prečo si len málo zadávateľov nechalo svoje reklamy vopred odobriť.
O atest môže požiadať zadávateľ reklamy priamo alebo prostredníctvom reklamnej agentúry cez online formulár zverejnený na internetovej stránke Rady pre reklamu, prípadne e-mailom. Komisia vydá atest spravidla do piatich pracovných dní od doručenia online žiadosti.