V priebehu rokov 2015 až 2017 malo podľa firmy ísť asi o 80-tisíc takých reklamných oznámení, ktoré by sa tak dostali k približne polovici oprávnených voličov v USA.

S problémom ruskej aktivity počas volieb sa borili aj ďalšie internetové platformy. Ruskí provokatéri podľa zistení Googlu nahrali na 18 rôznych kanálov videoserveru YouTube cez tisícku videí, napísal v pondelok denník The Washington Post.

Reuters potom s odvolaním sa na vyhlásenie spoločnosti Twitter, ktorá prevádzkuje rovnomennú mikroblogovou sieť, uviedol, že firma objavila 2 752 účtov s väzbami na ruskú Agentúru pre výskum internetu. Táto agentúra je považovaná za predĺženú ruku ruskej vlády.

Facebook nie je schopný uviesť, koľko používateľov inzeráty vedome zaregistrovalo a koľko ich ani nečítalo. Priamo sa oznámenia objednané Agentúrou pre výskum internetu zobrazili 11,4 milióna používateľom Facebooku.

Nový odhad započítava zdieľanie časti obsahov medzi jednotlivými používateľmi a výrazne prevyšuje skôr zverejnené údaje. Facebook umožňuje, aby sa reklamné príspevky za poplatok dostali do informačného prúdu smerujúceho k používateľom.

Firma údaje zverejnila pred vypočutím, ktorému sa má spolu s ďalšími sociálnymi médiami a technologickými spoločnosťami tento týždeň podrobiť v americkom Kongrese. Ten údajné ruské zasahovanie do americkej predvolebnej kampane vyšetruje.

Zámerom ruských reklám bolo zvyšovanie napätia medzi sociálnymi a etnickými skupinami v USA. Kritizovali napríklad diskrimináciu Afroameričanov, ale tiež podnecovali strach z moslimských prisťahovalcov, uviedol Facebook.

Akékoľvek pokusy o ovplyvnenie amerických volieb poprela ruská vláda. V prezidentských voľbách v novembri 2016 porazil republikánsky kandidát Donald Trump demokratku Hillary Clintonovou.