Pokec.sk - služba, na ktorú chodia konkrétni ľudia so skutočnými menami. Tak znel jeden z veľkých posolstiev minuloročnej kampane na Azete. Pred rokom sa portál snažil používateľom ukázať, že na Pokeci sa dá fungovať aj neanonymne. V tohtoročnej kampani sa k ambícii priradiť k surferom ich skutočné mená nehlási.

Vo vlaňajšej letnej kampani Pokecu vystupovali “moja Peťka” alebo “Jana a Peter”, tento rok sú protagonistami napríklad “ThomasQo14” a “tina_pd”. Vlani často skloňovanú pravú identitu používateľov opäť nahradili pre Pokec typické prezývky. Azet tvrdí, že na to má dôvod: surferi sa cítia lepšie v anonymnom prostredí.

“Robili sme si prieskumy, z ktorých vyplýva, že jedna z najoceňovanejších vecí medzi používateľmi Pokecu je práve možnosť spoznávať nových ľudí bez rizika okamžitého spoznania,” vysvetlil pre Mediálne.sk akcionár Azetu Karol Gogolák. S možnosťou vyplniť si meno a priezvisko služba podľa neho nekončí. V súčasnosti na ňu ale nekladie dôraz a bolo by predčasné predpovedať, či to bude robiť v budúcnosti, povedal Gogolák.

Pokec už nechce byť ako Facebook. Vracia sa od pravých mien k prezývkam

Zdroj: Azet.sk

Práve anonymita bol pritom pre Azet ten faktor, ktorý chcel portál utlmiť. Pri veľkom redizajne Pokecu z jari 2009 pribudla možnosť vyplniť si meno a priezvisko tak, ako to používatelia robia na Facebooku. Túto možnosť do súčasnosti podľa Gogoláka využilo okolo 15 percent používateľov Pokecu.

Podľa prieskumu, ktorý vlani pre Azet realizovalo GfK, anonymita na Pokeci vyvolávala nedôveru, no zároveň pomáhala surferom k spontánnosti. V konečnom dôsledku však dávala výhodu Facebooku, keďže na ňom sa používatelia ľahšie spoznajú. Viac informácií o prieskume GfK.

Podpore väčšej otvorenosti surferov v otázke identity Azet minulé leto prispôsobil aj kampaň. Okrem reklám, na ktorých vystupovali konkrétne pomenovaní ľudia, chcel používateľov posmeliť aj účasťou celebrít, ktoré na Pokeci priznali svoju identitu. Viac informácií o kampani Pokecu.