Plus 7 dní, Eurotelevízia a Telemagazín prehĺbili svoje negatívne rekordy
Najvyšší medziročný pokles predajnosti zaznamenal v júni 2009 týždenník Báječná žena, oproti máju si najviac pohoršila Eurotelevízia. Vyššie predaje než pred rokom zaznamenali iba Nový Čas pre ženy a .týždeň, medzimesačne dosiahol najvyšší prírastok počtu predaných výtlačkov týždenník Nový Čas Nedeľa. Vyplýva to z aktuálnych údajov ABC SR.

Najpredávanejšiemu týždenníku Nový Čas pre ženy (200 601) vydavateľstva Ringier Slovakia sa aj v júni darilo. Medziročne si polepšil o 6 733 výtlačkov, rástol aj v porovnaní s májom - o 3 300 kusov. Po dvoch mesiacoch sa mu opäť podarilo prekročiť hranicu 200-tisíc predaných exemplárov, pod ktorú v uplynulých rokoch zväčša neklesal.

Aj druhý najpredávanejší týždenník Plus 7 dní (138 344) si oproti máju pohoršil – o 7 010 kusov. Medziročný pokles je ešte výraznejší, v júni 2008 sa z titulu predával o 15 971 vyšší počet výtlačkov. Ide o historicky najnižšie výsledky, časopis podliezol 150-tisícovú hranicu prvýkrát v histórii v januári tohto roka, odvtedy ju ešte neprekročil. Negatívny vývoj sa vydavateľstvo SPoločnosť 7 Plus pokúša zvrátiť marketingom, v súčasnosti prebieha veľká súťaž o rodinný dom.

Týždenníková trojka Báječná žena (138 029) Spoločnosti 7 Plus v šiestom mesiaci klesala o 4 478 kusov. Medziročne si týždenník pohoršil viac než šesťnásobne, predal sa z neho o 28 915 nižší počet exemplárov. V predchádzajúcich troch rokoch predajnosť prekročila v rovnakom mesiaci 150-tisíc výtlačkov.

Ringierov Život (113 953) dokázal v júni predať o 1 089 vyšší počet výtlačkov. Medziročne však opäť klesal o 14 298 výtlačkov. Ide o dlhoročne najhorší výsledok týždenníka. V júni 2006 boli čísla vyššie o približne 25-tisíc kusov.

Svoje doterajšie dno prelomila Eurotelevízia (93 704) vydavateľstva Bauer Media SK. Od marca 2009 sa drží pod hranicou 100-tisíc predaných výtlačkov, predtým sa pod ňu prepadla v období od mája do novembra 2008. Medziročne klesla o 3 867 predaných výtlačkov, oproti máju o 1 884 exemplárov.

Svoje negatívne rekordy z mája si mierne vylepšili týždenníky Slovenka (44 348) a Star (18 173) z produkcie vydavateľstva Star Production. Medziročne sa predajnosť Slovenky znížila o 4 582 výtlačkov, oproti máju si polepšila o 120 kusov. V júni 2005 sa z časopisu predávalo takmer 63-tisíc exemplárov, v roku 2006 necelých 51-tisíc. Od roku 2007 predajnosť oscilovala zväčša okolo hranice 50-tisíc predaných kusov.

Bulvárny týždenník Star si medziročne pohoršil o 8 325 výtlačkov, oproti máju sa však jeho predajnosť zvýšila o 1 439 kusov. Nižšie čísla časopis nedosahoval ani v prvých mesiacoch po svojom vzniku v marci 2006, kedy sa pohyboval mierne pod úrovňou 20-tisíc predaných exemplárov. Od mája 2006 už ale pod túto hranicu neklesol ani raz. Najlepšie obdobie mal Star od septembra 2006 do januára 2007, kedy dosahoval predajnosť nad 40-tisíc kusov.

Oproti máju si najvyššie, o 3 736 exemplárov, povyskočil Ringierov Nový Čas Nedeľa (56 456). Medziročne si však pohoršil o 1 330 kusov. V roku 2007 predával okolo 60-tisíc kusov, v roku 2006 vyše 68-tisíc.

Šarm (51 108) Spoločnosti 7 Plus sa po dvoch mesiacoch vrátil nad hranicu 50-tisíc predaných výtlačkov, pod ktorú dovtedy neklesal. Čísla sa od roku 2006 medziročne znižovali o približne desaťtisíc kusov, v júni 2005 Šarm predával ešte viac než 86-tisíc exemplárov.

V máji stúpla predajnosť Katolíckym novinám (80 792, Spolok sv. Vojtecha) Vasárnapu (28 325, Petit Press) či Chvíľke pre teba (28 415, Bauer Media SK), Mierne si pohoršili .týždeň (15 450, W Press) a Roľnícke noviny (5 753, Petit Press). Všetkým titulom však v porovnaní s predošlými rokmi kontinuálne klesá predajnosť, Telemagazín (29 503, Bauer Media SK) je na historickom minime, druhý raz klesol pod hranicu 30-tisíc predaných kusov. V júni 2006 bola ešte viac než dvojnásobná, v roku 2007 na úrovni 40-tisíc, v roku 2008 už aj pod touto métou.

Týždenník TREND získal v júni priemernú predajnosť 15 773. Už tretí mesiac je pod 16-tisícovou hranicou, pod ktorú klesol naposledy v septembri 2005.

Zdroj údajov: ABC SR

Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou skupiny portálov eTREND.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť TREND Holding. Vydáva aj časopis TREND.