Influenceri, ktorí v Nemecku za propagáciu tovar na sociálnych sieťach dostávajú od výrobcov zaplatené, musia svoje príspevky jasne označovať ako reklamu. Rozhodol o tom nemecký najvyšší súd. Ten posudzoval prípady troch influencerov zo sociálnej siete Instagram, ktorá patrí americkej spoločnosti Facebook.
Ak influenceri žiadne peniaze nedostávajú, môžu tovar na sieti ukazovať aj bez toho, aby príspevok označili za reklamu. Influenceri, ktorí majú tisíce sledujúcich, môžu od výrobcov najrôznejšieho tovaru za propagáciu na Instagrame získať nemalé čiastky, poznamenala agentúra Reuters.

Reklamný biznis sa mení. Dominujú „animáci“ a nakupovať budeme vo filme
Súd uviedol, že jedna influencerka z fitness centra mala jasne oznámiť, že ide o reklamu, keď dostala zaplatené za propagáciu určitej značky. Túto povinnosť však podľa súdu nemala televízna moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, ktorej príspevok s hračkou jej stúpencov z Instagramu priviedol na stránky výrobcu. Za propagáciu totiž nedostala zaplatené.
Instagram sa vlani dohodol s britským antimonopolným úradom, že bude na svojej platforme účinnejšie odhaľovať skrytú reklamu influencerov.
S obmedzením pre influencerov súhlasí aj Peter Šebo z digitálnej marketingovej agentúry PS: Digital. Pre Rádio Slovensko povedal: „Každý má právo zavesiť v podstate čokoľvek, čo neporušuje zákon na sociálne siete. Na druhej strane sú tu influenceri, ktorí majú dokázateľne nejaký vplyv, čiže oni sú na úrovni médií. Je to zdroj informácií," tvrdí Šebo. „A tak ako je reklama označená v televízii a rádiu, že toto je reklama, no tak by mala byť označovaná aj pri influenceroch,"doplnil.