Koncept Kde sa pivo čapuje, svet sa zase točí a integrovanú komunikačnú kampaň vytvorila pražská agentúra Triad Advertising v spolupráci s produkciou STINK Films. Réžie spotu sa ujal Jakub Jirásek, fotografom kampane je Jiří Faix.

Akcia prebehne v Česku a na Slovensku. 

„Vytvorili sme najväčšie pozvanie na pivo, aby sme poďakovali Čechom a Slovákom, a zároveň podporili pozitívnu náladu. Naše národy boli v mnohom vzorom pre ostatné krajiny. Keď bolo treba, dokázali sme svoj svet zastaviť,“ vysvetľuje hlavnú myšlienku kampane Petra Jankovičová z Triadu. „Teraz ale prišiel čas znovu ho rozhýbať. Pretože kde sa pivo čapuje, svet sa zase točí.“

Kampaň prebehne v dvoch fázach v televízii a online. Televízna kampaň odštartovala v piatok 22. mája, od 26. mája sa pridajú aj printy. Mediálne plánovanie má na starosti agentúra Wavemaker.

Každý zákazník, ktorý si objedná pivo v ktoromkoľvek podniku, kde čapujú Pilsner Urquell, dostane ďalšie pivo na účet pivovaru. Touto akciou chce pivovar poďakovať štamgastom za ich vernosť a podporiť podniky v ich reštarte. Plzenský pivovar tak chce milovníkom piva načapovať celkovo milión pív. 

„Podniky sú od 20. mája opäť plné života a cinkania pollitrov. Rozhodli sme sa tento okamih osláviť najväčšou akciou v histórii pivovaru a pozvať na jedno čapované všetkých našich verných štamgastov,“ vysvetľuje marketing manager Pilsner Urquell Eva Andrejčáková.

„Chceme im takto poďakovať za zodpovedné správanie v období krízy, a zároveň ich vyzvať k návratu do normálneho života, do ktorého patrí aj posedenie s priateľmi v podniku či reštaurácii,“ dodáva E. Andrejčáková.

Každý, kto si objedná pivo v ktoromkoľvek podniku alebo reštaurácii, kde čapujú Pilsner Urquell, dostane ďalšie pivo na účet pivovaru. Aktivitu „Prvé pivo je na nás“ môžu reštaurácie usporiadať kedykoľvek v termíne od 25. mája do 7. júna podľa toho, kedy majú v pláne otvoriť a kedy budú na akciu pre štamgastov pripravené. Akcia je obmedzená na jedno pivo na osobu a platí do vypitia poskytnutého množstva konkrétnej prevádzke. Do projektu sa navyše zapoja aj ďalšie značky z portfólia Plzeňského Prazdroja Slovensko, takže pivovar podporí celkom takmer 4 000 podnikov a reštaurácií na Slovensku.

„Ekonomika aj celá spoločnosť potrebuje nové impulzy a podporu. Vedeli sme, kedy sa zastaviť a zostať doma a vieme aj to, že teraz je treba opäť uviesť všetko do pohybu,“ povedal Václav Berka, emeritný vrchný sládok Plzeňského Prazdroja.

Do portfólia značiek spoločnosti patrí Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, nealkoholické pivo Birell či cider Kingswood a Frisco.

Vizitka kampane

  • Creative Director: Matouš Fridrich, Rado Jankovič
  • Strategy Director: Petra Jankovičová
  • Account Director: Petra Jankovičová, Eva Müller Škrabáková
  • Art Director: Ondřej Czubaj, Michal Dvorský
  • Copywriter: Lucie Kalousková, Michal Pivarči
  • Strategy & Media Planner: Karolína Trávníčková
  • Fotograf: Jiří Faix
  • Produkcia: Stink Films Prague
  • Režisér: Jakub J. Jirásek
  • Producer: Veronika Jelšíková