Pilsner Urquell sa v novej kampani snaží v skratke vyrozprávať 175 rokov trvajúci príbeh českej a slovenskej pivnej kultúry prostredníctvom historických míľnikov a významných osobností, spojených s touto značkou.
Kampaň využíva niekoľko verzií reklamného spotu, nielen dĺžkou a strihom prispôsobeným jednotlivým mediatypom (televízia, online), ale má samostatný spot aj pre Slovensko a Česko. Na Slovensku umiestnili spoty do vysielania na kanáloch Markíza, Doma, Dajto, Joj, Plus a Wau.
S podporou on-lineu, vrátane sociálnych sietí a PR pobeží aj v krčmách, či na špeciálnom dizajne packagingu z dielne Yellow Shapes. Kľúčový vizuál kampane nafotil Goran Tačevski.
V spote od režiséra Erica Hillenbranda sa stretáva napríklad Bedřich Smetana s Emilom Holubom, Milan Rastislav Štefánik pripíja na vznik republiky, ťažký rok 1968 strieda radosť z hokejového triumfu a kľúče cinkajú rovnako ako pollitre. Samotné prípravy natáčania, ktoré produkovala spoločnosť Savage, trvali viac ako mesiac.
Pri nakrúcaní bolo na jednom mieste aj sto ľudí v historických kostýmoch. V náznakoch si tak tvorcovia zaspomínali aj na predchádzajúce reklamy.
„Kampaň k 175. výročiu vznikla pôvodne ako zadanie na digitálnu image kampaň minulý rok. Klientovi sa ale nápad tak zapáčil, že sa rozhodol z neho urobiť celú 360-ku a dal nám ju na starosť. Pre nás je to veľká vec a prejav dôvery, pretože na našom trhu nie je veľa takých bohatých a krásnych značiek ako Pilsner Urquell,“ hovorí kreatívny riaditeľ agentúry Triad Matúš Fridrich.
Oslavy 175. výročia Pilsner Urquell budú prebiehať po celý rok. Počas neho značka chystá i ďalšie aktivity, ktoré budú sprevádzať claim „Jednu Plzeň, prosím”.
Reklamná agentúra Triad pracuje pre značku Pilsner Urquell už päť rokov, najskôr len na Slovensku a posledné tri roky má na starosti digitál pre Česko a Slovensko priamo v Prahe.
Pilsner Urquell patrí do produktového portfólia Plzeňského Prazdroja, ktorý na konci minulého roka kúpila od juhoafrického koncernu SABMiller japonská pivovarnícka spoločnosť Asahi.