V poradí 86. odovzdávanie cien Akadémie odvysiela 2. marca televízia ABC, koľko za odvysielanie spotu Pepsi zaplatila, nie je zrejmé. Obchodovania za polminútovú reklamu počas prenosu sa podľa Kantar Media tento rok začínali na sume 1,8 milóna dolárov, čo je najvyššia cena za posledné roky.
Pepsi bude v novom spote promovať svoje najmenšie balenie v takzvaných mini plechovkách, ktoré obsahujú len 222 mililitrov nápoja. S najmenšími plechovkami cieli výrobca podľa AdAge.com na starších zákazníkov a oddaných fanúšikov značky.
V spote nazvanom Mini Hollywood sa objavuje množstvo narážok na známe americké snímky, ktoré charakterizujú slávne „hlášky“. Vo videu sú odkazy na filmy Dobrý Will Hunting, Titanic, Keď Harry stretol Sally či Čarodejník z krajiny Oz.
V spote účinkuje aj herec Cuba Gooding, Jr., držiteľ Oscara za najlepší mužský herecký výkon z roku 1996. Cenu získal za postavu Roda Tidwella vo filme v známom filme Jerry Maguire v hlavnej role s Tomom Cruisom. Kultovú filmovú vetu „Show me the Money“ nahrádza C. Gooding v spote Pepsi obmenou – „Show me the mini“.
Výrobca v spote predstavuje aj slogan Little Can. Epic Satisfaction, teda malá plechovka, veľké uspokojenie. Podľa šéfa marketingu výrobcu Setha Kaufmana pôjde Pepsi v kampani po emóciách, a nie po posolstvách o ochrane prírody vďaka malým obalom ani po menšom množstve kalórii vďaka nižšiemu objemu. Nápoje v menších, dvojdecových plechovkách predáva firma od roku 2011, uvádza AdAge.
Pepsi mieri do Oscarového večera po tom, čo tento rok v sponzorovaní programu nepokračuje konkurenčná Coca Cola so svojou diétnou kolou.
Výrobca nápojov zároveň ukazuje, že živé prenosy sa mu zapáčili – sú ideálnou možnosťou na odovzdanie posolstiev veľkej skupine divákov, no zároveň predstavujú značnú investíciu.
Pepsi už v tomto roku sponzorovala ostro sledovanú prestávkovú šou počas futbalového Super Bowlu, pripomína AdAge. Okrem toho sa postarala aj o netradičný výplnkový program počas odovzdávania cien Grammy, keď spevákov bavili futbalisti – presne naopak ako počas Super Bowlu.
Hoci počas Oscarov bude v novom spote pozornosť zameraná na konkrétny produkt, spoločnosť v posledných týždňoch prekvapila novým marketingovým prístupom, keď do popredia posúva zastrešujúci brand „Pepsi“ na úkor konkrétnych produktov z jeho radu.
Aj po uvedení kampane na „mini“ Pepsi a ďalšie plánované promo na fľaškové balenia by mal uvedený „masterbrandový“ koncept vyzdvihujúci hlavnú značku „Pepsi“ naďalej posilňovať.
Súčasťou „Oscarovej“ reklamy bude aj zapojenie digitálnych a sociálnych médií. Kampaň pre Pepsi pripavila agentúra Mekanism.