Informáciu Mediálne.sk potvrdil hovorca Penty Gabriel Tóth. „Penta sa rozhodla zefektívniť a sprehľadniť nákup mediálneho priestoru, ktoré realizujú jej dcérske spoločnosti a investičné projekty na Slovensku,“ uviedol. Nová firma sa bude volať Media and Digital Services a postupne má zastrešiť nákup reklamy pre celé slovenské portfólio Penty.
Skupina na Slovensku podniká v rôznorodých sektoroch, patrí jej napríklad zdravotná poisťovňa Dôvera, nemocnice Svet zdravia, Privatbanka, hlinikáreň Slovalco, upratovacia firma AB Facility či výrobca údenín. Na reklamu v médiách a na reklamných nosičoch chce Penta tento rok vynaložiť sedem miliónov eur. Vlastnú mediálnu firmu chce Penta podľa G. Tótha aj preto, aby „získala priamy prístup k analytickým dátam, ktoré optimalizujú plánovanie mediálnych kampaní.“
Media and Digital Services bude pôsobiť v priestoroch Digital Parku v Bratislave, akcionárom bude cyperská spoločnosť, jej názov zatiaľ G. Tóth uviesť nevedel. V týchto dňoch sa podľa neho riešia formálne záležitosti a buduje pracovný tím.
Penta vlani cez holandskú schránku V3 Media Holdings skúpila viaceré média. Vlani Získala vydavateľstvá Trend Holding, Spoločnosť 7 Plus a financovala kúpu takmer polovičného podielu v Petit Presse, ktorý vydáva denník Sme. Médiá, ktoré sú v jej priamom vlastníctve, sú zoskupené do akciovky News and Media Holding.
Nie je neobvyklé, že majitelia médií majú vytvorenú aj druhú firmu pre obchodovanie s reklamným priestorom, obchodovanie však funguje opačne - tieto spoločnosti predávajú reklamný priestor médií, ktoré reprezentujú.
V súčasnosti to tak funguje najmä v rozhlasovom biznise. Spoločnosť Radio Services napríklad zastupuje stanice Jemné, Anténa Rock a Vlna (všetky tri sú prepojené na ľudí blízkych skupine J&T). Firma Radio Group zas predáva reklamný priestor pre konkurenčné stanice Fun Rádio, Europa 2, ich webstránky aj sieť regionálnych rádií.