Zdroj: Vysielanie TV Markíza
Dvojka na kandidátke strany 99 percent, ex novinár Pavol Pavlík mohol v nedeľnej debate Na telo na Markíze objasniť pozadie financovania veľkej kampane, ktoré si oficiálne objednalo združenie Občan v akcii. Veľa informácií nakoniec neposkytol.
Na financovanie reklamnej komunikácie sa ho v diskusnej relácii spýtal najprv politik Konzervatívnych demokratov Slovenska František Mikloško. Pavlík na otázku, odkiaľ pochádzajú peniaze na kampaň, najprv povedal: „Určite nie od štátu, ako vaši kolegovia a kamaráti.“ Následne dodal, že „vyzbierali sa postupne ľudia, niektorí viac, niektorí menej“.
Po ďalších pripomienkach Mikloška a otázkach moderátorky Zlatice Puškárovej reagoval ešte vyhýbavejšie. „Ani koruna z peňazí, ktorá sa používa v kampani občianskeho združenia, nepochádza zo štátu, nepochádza od peňazí daňových poplatníkov na rozdiel od vašich kamarátov v KDH, SDKÚ, Smere,“ povedal Pavlík najprv politikovi.
Na Puškárovej otázku najprv odpovedal, že „všetko povieme v čase, ktorý je na to určený“. Neskôr tvrdil, že ľudia, ktorí kampaň financujú, sú známi a „svoje k tomu povedali“. Tak ako vo väčšine komunikácie predstaviteľov 99 percent, Pavlík aj pri otázke na finančné pozadie kampane opakoval sériu rovnakých posolstiev. „Je to komunikačná kampaň občanov, ktorí sú znechutení z toho, že väčšina Slovenska zarába 300 – 400 eur, politici si z nás robia srandu, vysmievajú sa nám a podľa gorily neuveriteľne kradnú.“
Keď sa Puškárová Pavlíka spýtala, koľko kampaň stála, predstaviteľ 99 percent ešte vyhýbavejšie odkazoval na „nich“: „To sa musíte spýtať tých, ktorí sa prihlásili k tomu, že radi financujú takúto občiansku kampaň, pretože väčšina obyvateľov tejto krajiny trie biedu a politici si tu z nás 20 rokov robia srandu.“
Na poslednú otázku, či kampaň nie je prepísknutá, Pavlík opäť odkazoval na nepomenované osoby: "Je jej toľko, koľko uznali za vhodné.“
Predstavitelia 99 percent na čele s právnikom Ivanom Weissom komunikovali sumu na kampaň naposledy v novembri 2011, pred nasadením masívnej sponzoringovej fázy v elektronických médiách.
Vtedy mali náklady na kampaň, ktorá mala úvodnú teasingovú fázu na bilbordoch, dosiahnuť stotisíc eur. Na peniaze sa mali zložiť prví piati signatári: nezamestnaný Ján Sido, knihovníčka Monika Albertiová, zástupca riaditeľa banky Peter Cibula, neurochirurg Milan Mrázik a riaditeľ medzinárodného baletného súboru Mário Radačovský.
Kampaň bola neskôr nasadená v komerčných televíziách a tento rok aj vo Fun rádiu. Podľa monitorovaných cien na reklamu mohla kampaň 99 percent presiahnuť v januári hranicu dvoch miliónov eur.