Paušál O2 je v rozpore s etickým kódexom, mníška a krvavé ďasná nie

 

Televízna a rozhlasová reklama spoločnosti Telefónica 02 Slovakia na paušály 02 Pre mňa je v rozpore s etickým kódexom. Konštatovala to dnes Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom deviatom tohtoročnom zasadnutí.

 

"V reklame sme posúdili ako zavádzajúce tvrdenie: 'Odteraz môžete volať po celý deň len za jednu korunu do všetkých sietí.' Z reklamy nie je zrejmé, že na volania za 1 SK sa vzťahuje limit maximálne 1000 prevolaných minút mesačne a potom sa už účtuje v riadnej tarife," povedal pre TASR podpredseda komisie Mikuláš Bugár.

 

Pri tejto istej reklame v printových médiách a na letákoch komisia rozhodla, že nie je v rozpore s etickým kódexom, pretože spomínané obmedzenia sú na nich uvedené.

 

Rada sa ďalej zaoberala reklamou na zubnú pastu pre ľudí trpiacich paradentózou, billboardovou kampaňou spoločnosti Kooperativa, reklamou na príjem programov zo satelitu Astra, televíznym spotom Rozvíjej se poupátko od Avonu, reklamou na T-Mobile Slovensko a rádiovým spotom GS Condro Forte. Pri týchto posudzovaných podnetoch Arbitrážna komisia rozhodla, že reklamy nie sú v rozpore s etickým kódexom.

Paušál O2 je v rozpore s etickým kódexom, mníška a krvavé ďasná nie


Sporná kampaň poisťovne Kooperativa.

 

V prípade zubnej pasty Parodontax spoločnosti GlaxoSmithKline Slovakia považovali sťažovatelia za šokujúci spôsob zobrazenia problému. Ten podľa nich nerešpektuje časť populácie, ktorá trpí týmto problémom a navodzuje pocit strachu. Podľa RPR však zobrazuje reálne dôsledky ochorenia, ktoré sú sprevádzané krvácaním ďasien až po uvoľnenie a prípadné vypadnutie zuba. Priebeh ochorenia je zobrazený v symboloch a náznakoch, použité obrazy a zvuky sú zrozumiteľné iba tej časti divákov, ktorá je spôsobilá tieto informácie o ochorení spracovať a porozumieť im, myslí si komisia.

 

Za problematický nepovažuje ani billboard poisťovne Kooperativa zobrazujúci mníšku s nápisom "Zišla som z cesty, ale Kooperativa to zaplatí". Ten je podľa sťažovateľa dvojzmyselnou, nevhodnou narážkou na rehoľný stav. Rovnako nevnímajú arbitri ako nevhodnú ani reklamu kozmetickej firmy Avon "Rozvíjej se poupátko", ktorá sa vysiela pred priamymi prenosmi súťaže Slovensko hľadá Superstar 3. Sťažovateľ na ňu podal podnet pretože považuje za neetické, aby sa v rámci programu, ktorý sledujú deti a mladiství, objavovala reklama so sexuálnou narážkou. Rada pre reklamu však považuje podnet za neopodstatnený, sexuálna narážka sa podľa nej v reklame neobjavuje.