Koronakríza dopadla aj na trh mediálnych agentúr. Napriek náročnému obdobiu v ostatných mesiacoch si v súčasnosti agentúry pochvaľujú najmä rastúci podiel iných služieb ako len nákup médií.

Stabilný líder trhu

Najvyššie celkové tržby vo výške 62,8 milióna eur vykázala za rok 2019 spoločnosť Unimedia. Osempercentný medziročný nárast dosiahla agentúra podľa obchodného riaditeľa Miroslava Pleška kombináciou prírastku nových klientov a navýšenia mediálnych rozpočtov súčasných klientov agentúry. Agentúra vykázala aj historicky najvyšší čistý zisk na úrovni štyroch miliónov eur. Dosahuje tak spomedzi mediálnych agentúr najvyššiu rentabilitu tržieb.

Od tohtoročného marca negatívne ovplyvňuje biznis Unimedie pandémia. „Najvyšší medziročný pokles sme zaznamenali v máji. V prípade, že do konca kalendárneho roka nenastane žiadna situácia, ktorá by znamenala opätovné zastavenie ekonomiky, odhadujeme medziročný pokles našich tržieb na úrovni 15 až 17 percent. To je na úrovni očakávaného poklesu celého mediálneho trhu,“ vysvetľuje M. Pleško.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa