Paliho Kapurková, veselá politická strana sa stala značkou pre vybrané potravinárske výrobky predávané v supermarketoch Terno. Týmto spôsobom chce financovať svoju činnosť. Recesistický politický subjekt v parlamentných voľbách získal podporu necelých 14-tisíc voličov, čo mu nestačilo na zisk príspevku zo štátneho rozpočtu.
"Preto Paliho Kapurková niekoľko mesiacov hľadala iný spôsob, ako transparentne financovať svoju činnosť. Dnes prináša inovatívny nápad, ako transparentne financovať politické strany. Tento experiment vyskúša Paliho Kapurková na sebe a v prípade úspešnosti model zdarma ponúkame ostatným politickým stranám," informuje Paliho Kapurková v tlačovej správe na svojom webe.
Princípom financovania Paliho Kapurkovej je predaj potravinárskych výrobkov s jej dizajnom na etiketách v sieti supermarketov Terno. Zatiaľ ide o vybrané produkty štyroch slovenských výrobcov - Berto, Tatrakon, Milsy a St. Nicolaus. Zákazníci reťazca si môžu kúpiť napríklad "Paliho" klobásy, chrumky, paštéty, parenicu či vodku.
Na prevádzkovanie tejto podnikateľskej činnosti si Paliho Kapurková založila firmu Transparentné financovanie politických strán, ktorej je jediným spoločníkom. Konateľom je neúspešný kandidát do parlamentu - rušňovodič z Humenného Pavel Vass, ktorého fúzatá tvár je logom strany a teraz už aj potravinových výrobkov. "Z predajnej ceny výrobkov pôjde priemerne 12,5 % na financovanie činnosti Paliho Kapurkovej, veselej politickej strany," píše sa v tlačovej správe.
Možnosť zakúpiť si výrobky propaguje Paliho Kapurková najmä na miestach predaja, na webe či prostredníctvom sociálnych sietí. Dostupné sú v 24 predajniach Terno, ktoré prevádzkuje spotrebné družstvo Coop Jednota Bratislava. Väčšina funguje v hlavnom meste a po jednej aj v Banskej Bystrici a v Trenčíne. "Alkohol bude možno o mesiac po celom Slovensku, ale hľadáme ďalších distribútorov najmä na východe," informuje strana na svojej oficiálnej stránke na Facebooku.
Práva na značku Paliho Kapurková, veselá politická strana vlastní Igor Brossmann, spoluzakladateľ reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, ktorý sa v súčasnosti vo svojej firme Brossmann Consulting venuje alternatívnym konceptom v marketingu a reklame.
Zdroj: pk
Brossmann pred voľbami podľa denníka Sme odmietol, že by značku Paliho Kapurková neskôr použil na propagáciu niečoho iného ako politickej strany. "Vždy sme tvrdili, že značka Paliho Kapurková bude využitá na propagáciu strany. Teraz používame značku na financovanie chodu strany," vysvetľuje dnes na Facebooku. Paliho Kapurková sa pôvodne nemala stať ani značkou pre alkoholické výrobky. "Preto na alkohole nie sú celé etikety, ako na iných výrobkoch. Alkoholové výrobky si ponechajú svoju pôvodnú etiketu, len v malom ovále bude uvedená Paliho Kapurková. Aby bola jasná súvislosť, že kúpou aj tohto produktu spotrebitelia financujú chod strany," dodal.
Inovatívny nápad transparentného financovania je podľa tlačovej správy zároveň prvým krokom na odstránenie diskriminácie nevoličov – zabezpečovať má kontinuálny prieskum skutočných volebných preferencií ľudí. "Ak by model prijali všetky politické strany a v obchodoch by sa predávali popri existujúcich výrobkoch aj výrobky označené etiketami každej jednej politickej strany, ľudia by mohli ich kúpou prejaviť svoj názor. Nakupovaním výrobkov v obaloch „svojej“ politickej strany by občania vyjadrovali podporu tejto „svojej“ politickej strane," uzatvára Paliho Kapurková.
Strana sa pred parlamentnými voľbami usilovala o podporu tých, ktorí "nemali koho voliť". Marketingovo premysleným vznikom dosiahla obrovský priestor v médiách, popularitu na sociálnych sieťach a šíriaci sa buzz. Paliho Kapurková a genéza jej vzniku.