Ostrá kampaň O2 nebola fér voči konkurencii

"Férový" operátor nebol fér voči konkurencii. Telefónica O2 Slovensko si pripisuje čiastočné porušenie kódexu Rady pre reklamu. Podanie podal opäť konkurent, spoločnosť Orange. Informovala o tom Rada pre reklamu.



Reklama podľa rady stvárnením útočí na konkurenciu pri využití firemnej identity konkurenčnej spoločnosti spôsobom, ktorý môže spoločnosť diskreditovať. Vizuály boli v rozpore s reklamným kódexom, podľa ktorého "reklama nesmie útočiť na iné produkty, inzerentov alebo reklamy" a nesmie ich "očierňovať".



Vyskúšajte už niečo iné! Operátor začiatkom roka verboval zákazníkov konkurencie tak, že priamo použil jej charakteristické znaky. Slovo "Vyskúšajte" sa na printoch či billboardoch začínalo vo farbách a písme konkurencie. Oranžovo-čierny nápis pripomínajúci Orange či ružovo-biely charakteristický pre T-Mobile 02 po pár písmenách pretrháva a pokračuje vo svojej modro-bielej: "Vyskúšajte už niečo iné a ušetrite s 02 Fér".



Ostrá kampaň O2 nebola fér voči konkurencii



O2 sa dosiaľ chválila, že žiadne z podaní konkurencie nevyhodnotila Rada pre reklamu ako opodstatnené. Sama potvrdila, že aj túto reklamu pripravila tak, aby nebola v rozpore s kódexom. Spoločnosť priznávala, že kampaň má byť ofenzívna: bez zbytočne veľkého nasadenia má vyvolať u zákazníkov odozvu. Viac informácií.



Rada rozhodla aj o ďalších kampaniach: napríklad Amslico sa v kampani tituloval ako "líder v životnom poistení", ale nevedel to dokázať. Celá tlačová správa zo zasadnutia.