Mobilný operátor Orange zavádza, keď tvrdí, že zákazníci môžu "3G telefóny naplno využiť jedine v Orange 3G sieti". Na siedmom tohtoročnom zasadnutí to skonštatovala Arbitrážna komisia Rady pre Reklamu (AK RPR).
Tá si myslí, že kampaň Orangu môže klienta uviesť do omylu, pretože používa výrazy ako "jedine" alebo "naplno". Práve nepresné nepresné superlatívy použité v reklame podľa komisie porušujú Etický kódex.
"Reklama prezentovala sieť zadávateľa ako jedinú, v ktorej sa môžu naplno využívať nové moderné koncové zariadenia," uvádza sa v správe AK RPR. Členovia komisie s tvrdením operátora nesúhlasia. Vlastnú 3G sieť si totiž buduje aj konkurenčný operátor T-Mobile.
Práve ten je sťažovateľom, na ktorého podnet došla AK RPR k svojmu rozhodnutiu. Po spustení kampane sa ohradil, že tvrdenia konkurenta nezodpovedajú skutočnosti.
Vzájomné podnety operátorov arbitrážna komisia nerieši prvý raz. Na predchádzajúcom zasadnutí pred mesiacom rozhodla opačne - sťažoval sa Orange na prešľap, ktorého sa mal dopustiť T-Mobile. Vtedy išlo o kampaň na programy Podnikateľ, o ktorých T-Mobile hovoril ako o najlepšej ponuke roka. T-Mobile to teraz Orangeu vrátil, vtedy komisia rozhodla, že pravdu má dnešný hriešnik.
V ďalších šiestich prípadoch, o ktorých AK tento mesiac rozhodovala, podľa jej členov k porušeniu kódexu nedošlo. V poriadku je napríklad reklama Tesco, ktorá zosmiešňuje logá konkurencie či reklama Maggi - Porcia zeleniny. Celá tlačová správa.