Oohland sa dnes otvoril. Začína učiť reklamu

V posledný septembrový deň otvorila outdoorová spoločnosť Bigmedia prvý slovenský „zábavný park“ Oohland. Park je virtuálny, funguje iba na webe ako prezentácia produktov spoločnosti. Tá ho v tlačovej správe označuje za prvý interaktívny projekt pre reklamnú klientelu, mediálne agentúry a verejnosť.

Podľa Bigmedie ide o edukačný online nástroj, ktorý má zábavným spôsobom prezentovať možnosti out-of-home komunikácie. K vzdelávaniu má motivovať prístupná téma zábavného parku. Ten má napríklad naučiť, ako sa zisťuje efektivita kreatívnych návrhov.

Všetky ponúkané služby sú prezentované na kompletne animovanom webe www.oohland.sk, na ktorom vládne Big Kong, "neohrozený vládca outdoorovej džungle".

Pod jeho hračkami sú popísané a zobrazené jednotlivé druhy reklamných nosičov. Ľahko prchavý Bu-bus prezentuje mobilné nosiče, teda službu celoplošných polepov, prípadne panely v MHD. Netradičné formáty a nadstavbové aktivity zastrešuje maskot Mr. Tentacles.

Oohland sa dnes otvoril. Začína učiť reklamu

Teasingová kampaň Oohlandu podľa Bigmedie dokázala, že outdoor vie byť trefný a zábavný. Webová stránka oohland.sk bola súčasťou teasingovej kampane.

Spoločnosť si pochvaľuje dobré výsledky v rámci štatistík z Google Analytics, napriek tomu, že webstránka nebola na vizuáloch kľúčovým posolstvom. V čase od 8. augusta do 8. septembra 2010 stránka vykázala 36 626 návštev a priemerný čas strávený na stránke dosiahol 25 sekúnd.

Internetový prieskum realizovala spoločnosť Gfk Slovakia medzi profesionálmi z oblasti komunikácie a médií. Prieskum ukázal, že 28 percent respondentov spontánne projekt pozná, 13 percent sa ním zaoberá, 49 percent vzhliadlo reklamu viackrát.

Oohland bude pravidelne dopĺňaný o nové informácie a aktivity. Zároveň to bude platforma pre hodnotenie prístupu k outdooru. Prostredníctvom súťaže, ktorú spoločnosť čoskoro odprezentuje, chce Bigmedia motivovať a ohodnocovať klientov a mediálne agentúry za prístup k out-of-home komunikácii.