Kampaň pre sprchový gél značky Old Spice „The Man Your Man Could Smell Like“ s hlavným protagonistom Isaiahom Mustafom od americkej agentúry Wieden & Kennedy získala Grand Prix na júnovom festivale Cannes Lions v kategórii Film. Vtipná kampaň štartovala tradičným TV spotom, no ešte väčšiu popularitu si získala na internete: YouTube kanál Old Spiceu sa stal najsledovanejším sponzorovaným kanálom videoportálu, k dnešnému dňu zaznamenali videá vyše 117 miliónov zhliadnutí, počet fanúšikov na Facebooku prekročil hranicu 700-tisíc. No mala kampaň so silným virálnym efektom aj účinok pri predaji? Americké B2B médiá komentujú obchodné výsledky Old Spicu, ktoré sa nedávno dostali na verejnosť.
K polovici júnu sa predaj Old Spiceu zvýšil medziročne o 8 percent, za posledných dvanásť týždňov o 95 percent a za mesiac o 106 percent. Ako však vysvetľuje AdAge, v rovnakom čase rástla aj konkurencia. Old Spice, Gillette a Nivea rástli najmä vďaka rôznym kupónovým akciám, pri ktorých zákazníci mohli získať zľavu alebo dostať pri kúpe jedného druhý produkt zadarmo. Aký mal efekt Mustafa a aký tieto marketingové aktivity nevedeli podľa AdAge povedať ani v domácom koncerne Procter & Gamble. Preukázateľným pozitívnym prínosom však bolo, že po štarte kampane vo februári prestal klesať trhový podiel Old Spiceu.
Značka Old Spice začala využívať humor vo svojej komunikácii už pred niekoľkými rokmi. Posledná kampaň s bývalým hráčom NFL sa okrem toho zamerala aj na ženské publikum. „K chlapom sme sa prihovárali 70 rokov. Chceli sme naštartovať dialóg medzi mužmi a ženami,“ povedal pre AdWeek brand manager Old Spiceu
James Moorhead. Kampaň zaúčinkovala v cieľovke 12- až 34-ročných, cieľom bolo, aby produkt kúpili svojim priateľom či manželom ženy.
V rámci využitia sociálnych médií Mustafa vystúpil podľa AdWeeku v takmer dvoch stovkách prispôsobených spotov. Hlavný aktér odpovedal na otázky prostredníctvom blogu a Twitteru. Štyri hlavné videá kampane sa na YouTube prehrali viac než 30 miliónkrát. Počet fanúšikov na Facebooku dosahuje vyše 700-tisíc.