Medzinárodnú verziu reklamy s voice-overom v angličtine vypustila dánska televízia symbolicky 27. januára – na medzinárodný deň spomienky obetí holokaustu. V ten istý deň zároveň nový americký prezident Donald Trump vyhlásil, že do Spojených štátov dočasne nepustí obyvateľov zo siedmich moslimských krajín, pripomenul Huffington Post.
V dánskej reklame prichádzajú ľudia do miestnosti zoskupení podľa rôznych kritérií – tak ako by ich mohli vnímať cudzí ľudia. Segregovaní sú na tých, čo zarábajú veľa a tých, čo nežijú v blahobyte, na rodených Dánov a prisťahovalcov, na mešťanov a vidiečanov či na tých, ktorým veríme a tých, ktorým sa snažíme vyhnúť.
„Je jednoduché dať ľudí do škatuliek. To sú oni a to sme my,“ hovorí hlas na začiatku spotu.
Muž v miestnosti potom ľuďom kladie rôzne otázky, tí, ktorí odpovedajú kladne, prichádzajú do popredia. „Kto z vás sú nevlastní rodičia, kto z vás má rád tanec, kto bol triedny šašo, kto bol v škole šikovaný a šikanovali ste niekoho vy?“ pýta sa postupne moderátor.
Pri jednotlivých otázkach prichádzajú do popredia ľudia z rôznych skupín. Celá pôvodná segregácia a delenie na „my“ versus „oni“ dostáva na frak.
Emotívny spot tak jednoduchým spôsobom – spojením ľudí, ktorí na prvý pohľad nemajú nič spoločné – pripomína, že žiadne vonkajšie štítky nedokážu o nás povedať, akí sme ľudia a čo sa skrýva v našom vnútri. A že rozdielnosti a diverzita sú prirodzené.
„Možno je toho viac ako si myslíme, čo nás spája,“ zaznie na konci reklamy TV 2 so sloganom „All that we share“ (Všetko, čo zdieľame). Video sa šíri hojne na sociálnych sieťach, na YouTube malo v stredu popoludní takmer 750-tisíc videní.