Vo svojich ostatných reklamách Hornbach vyzýval k aktívnej realizácii projektov. Kampaň s týmto konceptom pre sieť hobby marketov pripravila agentúra Heimat.

V spotoch sa používali slogany ako „Tvoj projekt patrí iba tebe“, „Nehovor projekt, pokiaľ nemyslíš Hornbach“, alebo „Pusť sa do svojho projektu“.

Konkurenčná spoločnosť Obi mala už dosť „projektománie“ Hornbachu a vo svojej aktuálnej kampani si ho tak trochu doberá. Nový reklamný spot Obi nápadne pripomína ten konkurenčný – spomalený záber, zmyselné rýpanie sa v zemi, maznanie sa s výrobkami – to všetko, čo patrí ku klišé reklamných spotov Hornbachu, je aj tu.

S výnimkou záveru, keď vyjde z domu manželka emocionálneho majstra a sucho dodá: „Urob si z toho svoj projekt! Ale hlavne už to raz dokonči!“ A náhle sa štylizovaný hrdina stáva len veľkým chlapcom, ktorý preferuje hranie sa v špine namiesto skutočnej realizácie svojho projektu.

Spot vytvorila agentúra Goldener Hirschen hlavne pre online a kiná. Kampaň prebieha od 22. marca aj na Slovensku. V televízii bude spoločnosť naďalej používať reklamy zamerané hlavne na konkrétne produkty a informácie o nich. Či sa Obi skutočne podarí touto stratégiou oslabiť pozíciu spoločnosti Hornbachu, sa ukáže v najbližších mesiacoch.

S novou jarnou kampaňou prichádza od 23. marca aj Hornbach. Vyzdvihuje v nej prospešný účinok ťažkej fyzickej práce v dome a na záhrade.

„Nová kampaň, ktorá je ako obvykle trochu ‚šibnutá‘, stavia každodenné stresové situácie do úplne nového kontextu. A tak sa nepríjemnosti so šéfom, problémy pri výchove potomkov a nadmerná konzumácia médií doslova vypotia pri vašej záľube,“ vysvetľuje Thomas Schnaitmann, vedúci marketingu v Hornbachu.

„Každý, kto niekedy vykopal jamu pre záhradné jazierko, založil záhon alebo postavil terasu, vie veľmi dobre, že fyzicky náročný projekt predstavuje perfektný program pre kompenzáciu každodenného stresu,“ dodáva T. Schnaitmann.

V spote prevezme spracovanie vysilujúcich každodenných problémov v imaginárnom vnútre tela húf hyperaktívnych „gumových kovbojov“, ktorí všetko zlikvidujú a na pot premenia to, čo im príde do cesty. „Vypoť to“ – tak znie posolstvo na konci spotu.

Kampaň je možné vidieť v televízii, online, v sociálnych médiách, v rádiu a POS. Prebiehať bude zároveň v Nemecku, Rakúsku, vo Švajčiarsku, Švédsku, v Luxembursku, Českej republike, na Slovensku a v Rumunsku. Kreatívny koncept opäť pochádza z dielne berlínskej agentúry Heimat. Produkciu spotu zaistila spoločnosť Czar z Berlína a réžiu Andreas Nilsson.

Hobby markety na Slovensku prežívajú dobré časy. Pozíciu lídra na trhu si drží poľský Merkury Market s 21 prevádzkami. Jeho tržby v roku 2016 vyšvihli o vyše šesť percent na 171,1 milióna eur.

Druhé miesto patrí s 13 predajňami nemeckému Obi, ktoré zaujalo pozíciu po Baumaxe, s tržbami 94,3 milióna eur. Na treťom mieste je Hornbach s tromi predajňami a tržbami 77,2 milióna eur.