VÍŤAZNÁ KAMPAŇ – FEBRUÁR 2017
Hodnotenie: 6,62 / 10 bodov
Zadávateľ: O2
Agentúra: Oliver
Viac o kampani sa dočítate nižšie.
2. miesto
Týždeň lepších riešení pre lepšiu budúcnosť
Hodnotenie: 6,13 / 10 bodov
Zadávateľ: Ikea
Agentúra: Seesame
3. miesto
Nerobíme rozdiely
Hodnotenie: 5,77 / 10 bodov
Zadávateľ: Hej.sk
Bodové hodnotenie kategórie Kampaň (max. počet bodov 10)
ODBORNÁ POROTA | VEREJNOSŤ | AGENTÚRY | SPOLU | |
10. výročie - O2 | 7,33 | 5,08 | 6,00 | 6,62 |
Týždeň lepších riešení pre lepšiu budúcnosť - Ikea | 5,67 | 8,33 | 5,33 | 6,13 |
Nerobíme rozdiely - Hej.sk | 6,33 | 5,17 | 4,67 | 5,77 |
Myslite na poistenie domácnosti - Uniqa | 5,67 | 4,42 | 6,00 | 5,48 |
Becherovka na Instagrame - Pernod Ricard | 5,67 | 4,42 | 5,33 | 5,35 |
Mr. Coconut - Respect APP | 5,50 | 3,58 | 5,00 | 5,02 |
Absolut Slovak Art - Piernod Ricard | 5,00 | 4,58 | 5,00 | 4,92 |
Prvá spomienková konzerva - Tatrakon | 4,67 | 4,08 | 4,67 | 4,56 |
Hypotéka s poistením vodiča - ČSOB | 4,33 | 4,00 | 5,00 | 4,40 |
Špeciálna odmena - PSS | 4,00 | 3,92 | 4,00 | 3,98 |
Mýty z našej brandže - Unlimit Recruitment | 3,50 | 3,50 | 4,00 | 3,60 |
Pozn.: v hodnotení je podľa pravidiel váha hlasov porota – verejnosť – agentúry v pomere 3:1:1. |
V hlasovaní verejnosti sme vyžrebovali Adriánu Miroskynovú, ktorá vyhrala štvrťročné digitálne predplatné TRENDU.
10. výročie oslavuje O2 netradične
Operátor O2 nasadil vo februári reklamnú kampaň, ktorou odštartoval oslavy svojho 10. výročia pôsobenia na slovenskom trhu. V úvode komunikácie hral hlavný prím televízny spot, v ktorom značka promuje nové paušály zamerané na mobilné dáta. Kreatívne má celý koncept pod palcom in-house reklamná agentúra Oliver.
Od príchodu na trh pred dekádou spolupracovalo O2 s agentúrami Creo/Young & Rubicam, VCCP, Nydrle-Semelák a aktuálne zastrešuje interný koncept agentúry Oliver. Značka zároveň využíva služby online agentúr Elite Solutions a Triad Advertising.
„Cieľom kampane bolo osláviť náš príchod netradičným spôsobom a zároveň odmeniť našich zákazníkov. Mohli sme urobiť veľký koncert alebo rozdať darčeky zadarmo. My sme ale chceli viac – chceli sme, aby naša oslava mala širší zmysel a aby sme aj ňou niečo zmenili. Tak sme si dali ambíciu trochu zlepšiť Slovensko a popri tom odmeniť tých, ktorí sa ku nám pridajú,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk head of marketing communication O2 Lucia Petrášová.
Dej prvého spotu z kampane v úvode pripomína imidžové promo video, z ktorého sa následne vykľuje, že samotný operátor si s ním robí žarty z oslavných či rekapitulačných kampaní ostatných značiek. V závere prichádza na scénu zákazník, ktorý sa po vypočutí míľnikov O2 na Slovensku ozve a opýta otázku „A čo teraz?“. Odpoveďou sú dátové paušály. Následne značka uviedla produktový a hardvérové spoty.
Po prvej fáze predstavilo O2 druhú časť kampane postavenú na zmenách, ktoré sa netýkajú len telekomunikačného trhu. Značka sa spojila so známymi osobnosťami a rozbehla iniciatívu pod názvom „Dobŕe dáta“. Znamená to, že počas 10 týždňov každých sedem dní jeden z 10 ambasádorov predstavuje svoju Dobrú výzvu. Dohromady je to 10 úloh, 10 maličkostí, ktoré majú urobiť ľuďom naokolo radosť.
Primárnou cieľovou skupinou kampane sú ľudia využívajúci dáta, na ktorých je zamerané aj nové portfólio dátových paušálov. O2 u tejto cieľovej skupiny očakáva aktívne zapojenie do výziev a aktívne využívanie odmeny vo forme bezplatných dát.
„Cieľovkou ‚Dobrých dát‘ je rovnako aj celé Slovensko – čím viac sa nás zapojí, tým viac toho vieme zmeniť. Veríme, že dobŕe výzvy sú vybrané tak, aby motivovali k splneniu hoci aj bez odmeny a ukázali všetkým, že sa na Slovensku dejú aj dobré veci,“ vysvetľuje L. Petrášová.
Súčasťou druhej fázy kampane je aj konferencia, na ktorej ambasádori vystupia so svojím príbehom a inšpiráciou ako sa dá Slovensko zmeniť k lepšiemu. Konferenciu O2 plánuje šíriť cez livestream.
V prvej fáze kampane O2 využívalo okrem televízneho aj rádiové spoty, outdoorové a printové nosiče a online. Druhá časť kampane sa aktuálne odohráva primárne v online prostredí.
Za 10 rokov sú stále v našich kampaniach humor a úprimnosť
O tom, ako sa pripravujú kampane pre O2, hovorí head of marketing communication O2 Slovakia Lucia Petrášová
Zdroj: O2
O2 oslavuje 10. výročie pôsobenia na slovenskom trhu. V čom sa zmenili reklamné kampane počas tohto obdobia?
Takmer od nášho príchodu na trh sme sa profilovali ako „challenger“ – značka, ktorá mení staré zaužívané štruktúry a neférové praktiky na telco trhu. Trh sa za 10 rokov veľmi zmenil. Veríme, že aj vďaka nám a sme radi, že tém na „challengovanie“ je menej.
Ostali kampane aj v niečom rovnaké?
V komunikácii stále ostáva humor, úprimnosť a otvorenosť.
Je zrejmé, že O2 kampane sa snažia odlíšiť od konkurencie. Prečo?
Lebo my sme boli a sme iní :) Chceli sme veci hovoriť férovo a otvorene a to sa v telcu a v reklame celkovo až tak nenosilo. Ukázali sme, že sa dá komunikovať aj bez malých písmenok a narovinu. To si vyžadovalo špecifický tone of voice a koncept. V tomto nám veľmi pomáhal a pomáha komunikačný koncept maňušiek.
Aká je vaša najúspešnejšia kampaň desaťročia?
Za najúspešnejšiu považujeme launchovaciu kampaň produktu O2 Fér. Tento produkt a kampaň nastavil naše smerovanie ako firmy a značky, ktoré nasledujeme doteraz.
A najodvážnejšia?
Určite kampaň „Rušíme viazanosť u každého operátora“ , kde sme opäť utvrdili našu pozíciu „challengera“. Kampaň mala aj u zákazníkov veľký ohlas.
Pre O2 pripravili kampaň aj študenti z 10-dňovej agentúry. Neobávali ste sa spoluprace?
Nie, práve naopak. Vieme, že mladí ľudia majú skvelé nápady a potenciál. Dlhodobo pracujeme s mladými ľuďmi a podporujeme ich projekty cez našu Férovú Nadáciu. Pri projekte 10-dňovej agentúry a kampane „Ukáž, že si náš“ sme od študentov získali skvelé insighty cieľovej skupiny a vznikla tak uletená, vtipná aktivita, ktorá zaujala a zabavila. Takže cieľ bol splnený na 100 percent.
Kam po tomto období plánujete posúvať značku O2 na Slovensku?
O2 ako firma prešlo dlhú cestu od „startupu“ k veľkej spoločnosti, veľkému operátorovi. Ako značka sme však stále iní. Nechceme sa kvôli veľkosti stať korporáciou, ktorá by popierala svoje pôvodné hodnoty, lebo si ich už nemôže dovoliť. Stále chceme stavať na férovosti a otvorenosti. Aj keď sme už veľký operátor, chceme ostať blízko k našim zákazníkom – správať sa k nim ako k ľudom, nie ako k telefónnym číslam.
A čo ďalšie reklamné kampane?
Rovnako to platí aj v komunikácii – chceme byť dospelejší, ale zanechať si náš vtipný a úprimný tón.