Aktualizácia: Tón komunikácie sa nemení, pretože je úspešná. "Na základe reakcií z trhu vieme, že je to spôsob, ktorý u ľudí veľmi rezonuje a pozitívne naň reagujú," hovorí Brand Director Euro RSCG pre značku O2 Ivan Mesároš. Mediálne.sk sa pýtalo na detaily novej kampane operátora Telefónica O2.
Zmena II od Euro RSCG pre Telefónica O2 Slovakia
Kreatívny riaditeľ: Erik Reingraber
Art Director: Martin Dušánek, Miroslav Miklovič
Copywriter: Erik Reingraber, Lucia Čarná
Klientsky servis: Dana Hamarová, Ivan Mesároš, Jana Johanesová
Mediálna agentúra: Branding
Termín nasadenia: 4.5. – 30.6.
Cieľová skupina: všetci (prepaid, aj postpaid zákazníci)
Marketingový cieľ kampane: zvýšiť počet zákazníkov
Produkcia: Protos production
Producer: Michal Hlavačka
Réžia: Tomáš Zavarský
Kamera: Peter Bencsík
Fotograf: Martin Machaj
V novej kampani rozdelila agentúra Euro RSCG komunikáciu do dvoch spotov. Podľa Mesároša pre lepšie vnímanie benefitov. V reklame s balónmi cieli na zákazníkov predplatených kariet, v reklame s prázdnou ulicou ide o zákazníkov paušálov.
Agentúra si zakladá na jednoduchosti. "Rozprávame veľmi jednoduchou a zrozumiteľnou formou. Chceme, aby si zákazník okamžite mohol porovnať, v čom je O2 Fér pre neho výhodné a prečo sa mu oplatí si ho aktivovať."
Aktuálna kampaň nadväzuje na tú, za ktorú operátorovi udelila Rada pre reklamu sankciu za očierňovanie konkurencie. Mediálne.sk sa spýtalo, ako to ovplyvní ďalšiu komunikáciu značky. "Je potrebné poznamenať, že Rada pre reklamu vyhovela sťažnosti len čiastočne a rozpor vyslovila bez dostatočného odôvodnenia," hovorí Mesároš. "Aj napriek tomu tento názor rady rešpektujeme." Na druhej strane, EURO RSCG sa nechce v budúcnosti vzdať porovnávacej reklamy.
Zverejnené 6. mája:
Najmenší telekomunikačný operátor opäť obmieňa kampaň. Telefónica O2 ukazuje podobné veci, ako v kampane zo septembra: lacné služby v časoch, keď ich nikto nepotrebuje. A dodáva, že východisko je v jeho ponuke.
Myšlienku ilustruje detský vláčik v prázdnom nákupnom centre zadarmo po 21. hodine či prázdne ulice počas víkendu. "Vadí vám, že môžete volať výhodne večer alebo cez víkend?" Akonáhle odznie text "prejdite do O2", obraz sa rozjasní a naplní ľuďmi. Ulica je plná ruchu a v pouličné hodiny sa pretáčajú v zrýchlených záberoch. "Nečakajte, ozvite sa," končí reklama po vymenúvaní benefitov produktu.
O2 obmieňa už od jesene 2008 reklamy na ten istý produkt. Objavujú sa každé tri mesiace. V prvej kampani zo septembra sfúkavala drobné písmenká, ukazovala falošné mrakodrapy či hovorila, že "aj nekončeno má svoj koniec". V zimnej kampani kreslili ľudia benefity ponuky na zahmlené sklo obrazoviek.
Na začiatku roka 2009 spustila ofenzívnu kampaň, v ktorej použila charakteristické znaky vizuálnej identity konkurenčných operátorov Orange či T-Mobile. Rada pre reklamu ju preto vyhodnotila ako neférovú. V televíznej časti kampane ľudia "skúšali niečo nové". V tom čase bežala aj kampaň, ktorá vyzývala na zmenu operátora: futbalista si vyzliekol oranžový dres, pod ním však mal modrý s tým istým číslom.
Konkurenčný Orange v tom istom čase v kampani presviedča, že zákazníci žiadne výhodné volania do iných sietí nepotrebujú: pretože 84 % hovorov zostáva v sieti Orange. Rotujú dva spoty: o ženách a o mužoch.
T-Mobile "sfúknutím" sviečok na torte z rozsvietených okien výškovej budovy upozorňuje na "prekvapenie" pre zákazníkov: neobmedzené volania v rámci siete vo večerných hodinách pre niektoré skupiny zákazníkov.
Mediálne.sk zisťuje podrobnosti o kampani.