„Katalóg je pre nás veľmi dôležitý marketingový nástroj a máme naň stále veľmi pozitívnu väzbu od zákazníkov. Jeho cieľom je slúžiť ako dlhodobý celoročný zdroj inšpirácie. K jeho popularite tiež prispieva i množstvo inovácií, ako v prípade tlačenej verzie, tak v prípade jeho digitálneho variantu,“ vysvetľuje pre Mediálne.sk external communication manager Ikea pre CZ/HU/SK Michal Kroupa.

Ikea vylepšila interaktivitu svojho katalógu už v roku 2014, keď sa spoľahla na technológiu augmented reality, ktorá umožnila „testovať“ nábytok v 3D prevedení vo vlastnom byte. Túto funkciu využíva vo svojej appke doteraz.

„Tohtoročný katalóg má skôr charakter časopisu. Okrem výrobkov, noviniek v sortimente a inšpiratívnych strán obsahuje aj 13 skutočných príbehov, pomocou ktorých zoberie čitateľov na cestu okolo sveta do domácností a k zaujímavým ľuďom a témam. Cieľom je ukázať príklady toho, ako Ikea spája rôznych ľudí z rôznych kultúr,“ dodáva M. Kroupa.

V slovenskej mutácii tento rok vychádza katalóg v náklade 450-tisíc kusov, pričom viac ako 410-tisíc výtlačkov spoločnosť posiela neadresnou distribúciou do domácností. Celkovo je katalóg preložený do 33 jazykov a distribuovaný v 48 krajinách, pričom celosvetový náklad predstavuje 211-miliónov výtlačkov na FSC certifikovanom papieri.

Uvedenie katalógu podporí Ikea kampaňou, ktorá bude prebiehať na internete a v slovenských denníkoch. Nábytkársky reťazec plánuje na dva dni silnú podporu aj s využitím viditeľných plôch na slovenských internetových serveroch, pričom bude doplnená opäť titulnou stranou v dennej tlači. Minulý rok si Ikea zaplatila celostranové inzeráty na titulke denníkov Sme a Nový čas. Doplnkovú podporu plánuje aj na sociálnych sieťach.

Nový Ikea katalóg využíva funkciu 360°, dovolí nazrieť do každého kúta izby

Sme - 19. 8. 2016

Na katalóg tematicky nadviaže od 25. augusta nová jesenná kampaň, ktorá sa bude zameriavať na oblasť kuchýň a jedla. Jej cieľom bude apelovať na ľudí, aby sa pri varení nestresovali a užili si ho podľa seba. Kreatívne kampaň pripravila agentúra Kaspen Jung von Matt, mediálnu podporu má na starosti agentúra Mec. PR aktivity zastrešuje agentúra Seesame.