Aktualizácia: Kampaň Nakupujme doma sa primárne nezameriava na podporu spotreby ani na to, aby spotrebitelia kupovali slovenské výrobky. Pre Mediálne.sk to povedal Maroš Kemény z reklamnej agentúry Creative Department, ktorá zabezpečila kreatívu marketingového projektu.

 

Kampaň Nakupujeme doma pre ZOCR SR od Creative Department

Creative director: Eman Erdélyi, Andrej Krátky

Strategy director: Maroš Kemény, Simona Bubánová

Art director: Eva Odrášková

Copywriter: Marek Vadas

 

Hlavným cieľom kampane je vzdelávať ľudí, aby pochopili, kam peniaze z ich nákupu smerujú. „Chceme im predovšetkým povedať, aby nakupovali tam, kde žijú oni sami, ich rodiny či známi. Každý cent, za ktorý nakúpia v zahraničí, im totiž v budúcnosti môže chýbať. Ak nebudú kupovať vo svojom miestnom obchode, ten celkom určite skrachuje,“ dodal Kemény.

 


Zverejnené 30. júla:

Nová kampaň vystríha Slovákov: Keď nakupuješ v zahraničí, berieš peniaze svojej obci a blízkym prácu

Nakupujte, nakupujete, nakupujte. Tentoraz nie hocikde, ale doma. Na Slovensku beží ďalšia masívna kampaň zacielená na spotrebiteľov. Bojovníci proti kríze ich už dva týždne povzbudzujú k nakupovaniu, teraz sa k nim pridal televízny spot Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR SR) s výzvou, aby nakupovali domáce výrobky u miestnych maloobchodníkov.

 

V reklame vystupuje pani Eva, ktorá urobila východný nákup v zahraničí. Z kartónovej škatule vybalí skartovač a začne v ňom ničiť fotky. Skartuje obrázok obchodu v jej obci, jej lekára i zamestnanie. Keď chce zničiť obrázok miesta, kde žije, mužský hlas povie: „Nákupmi v zahraničí pripravuješ svoju obec o peniaze a svojich blízkych o prácu. Nakupuj tam, kde žiješ. Podporíš seba a svoj región.“ Pod claimom Všade dobre, doma najlepšie sa nachádza odkaz na web www.nakupujemedoma.sk.

 

 

Zväz podľa agentúry TASR kampaňou reaguje na globálnu hospodársku krízu a na shopingovú turistiku Slovákov, ktorí začali vo veľkom cestovať za nákupmi do zahraničia. Kampaň bude bežať v dvoch fázach na bilboardoch, letákoch, v rozhlase, v televíziách a na internete. Prvá fáza odštartovala tento týždeň 1. júla a potrvá do konca roku 2009. Jej pokračovanie navrhujú zástupcovia Zväzu ako koncept Národného projektu s 2010-2012.

 

Časť komunikácie presunul ZOCR na samotných obchodníkov. „Každý podľa svojho uváženia môže využiť symbol kampane „Nakupujeme doma“ a edukačné materiály k projektu vo svojich letákoch, časopisoch, na regáloch, taškách, pokladničných bločkoch,“ povedala autorka kampane a členka predstavenstva ZOCR Bohumila Tauchmannová.

 

Aby ľudia vôbec míňali peniaze, sa snaží motivovať celonárodná masívna kampaň Bojovníci proti kríze. Slovenské reklamné agentúry pod vedením Klubu reklamných agentúr Slovenska (Kras), médiá a firmy z rôznych odvetví sa snažia presvedčiť ľudí, aby nepodliehali panike a neprestávali nakupovať, pretože tak bojujú proti globálnej hospodárskej kríze. Bojovníci na rozdiel od ZOCR nestrašia o ničení pracovných miest, práve naopak. Snažia sa o pozitívnu komunikáciu. „Kúpou akejkoľvek veci dávame prácu ľuďom, ktorí ju pre nás vyrobili. Zároveň im dávame šancu kúpiť si niečo, vďaka čomu budeme mať prácu zasa my,“ tvrdia v kampani. Všetci partneri a podporovatelia do projektu vstúpili bez nároku na honorár.

 

 

Vďaka podobnej myšlienke a načasovaniu oboch kampaní si ich spotrebitelia mýlia. „Veľmi sa ospravedlňujem, ale nám zákazníkom to totiž akosi splýva – zrazu sme vyzývaní, aby sme nakupovali, a zároveň aby sme nakupovali doma. Ale poriadok musí byť, takže kampane sú dve,“ napísala Eva Čobejová v týždenníku .týždeň.

 

ZOCR tento mesiac odštartoval aj ďalšiu kampaň. Cez billboardy ďakuje predajcom tabakových výrobkov, ktorí dodržiavajú Zákon o ochrane nefajčiarov a nepredávajú tabakové výrobky neplnoletým. Iniciatíva má vzdelávať a podporiť predajcov a zároveň vyzýva občanov, aby si všímali porušovanie zákona. Za kampaňou stojí agentúra Creative Department. Viac informácií.