Smer sa v kampani prezentuje sloganom „Držíme slovo“, ktorý demonštruje cez päticu výrokov – strana hovorí o rastúcej minimálnej mzde, nových zahraničných investíciách, klesajúcej nezamestnanosti, stabilných cenách energií, ale opäť aj o migrantoch – s konštatovaním „kvóty pre Slovensko neplatia“.

Na rozdiel od predvolebných vizuálov je tentoraz tvárou kampane len predseda strany Robert Fico. Na bilbordoch pred voľbami boli aj Peter Kažimír či Robert Kaliňák, ktorého spojenie s kauzou Bašternák Smeru škodí aj vo voličských prieskumoch.

Kampaň Smeru bude trvať len počas novembra. „Pred Vianocami už nechceme ľudí vyrušovať,“ tvrdí hovorkyňa strany Ľubica Končalová.

Podľa Smeru je cieľom kampane prezentácia jasnej sociálnej politiky strany a zadefinovanie jej pozície v koalícii.

„Zároveň chceme tento komunikačný prostriedok využiť na tlmočenie pozitívnych výsledkov strany Smer-SD, keďže hlavné médiá skôr preferujú negatívne, často umelo živené negatívne témy v súvislosti s touto stranou,“ tvrdí Ľ. Končalová.

Okrem bilbordov má kampaň ďalšie dve formy – printovú a internetovú. Koľko bude kampaň stáť, zatiaľ Smer nepovedal.

Tradične strana neprezrádza ani konkrétnych tvorcov kampane či prípadných autorov konceptu z prostredia agentúr. Podľa Smeru mali prípravu opäť na starosti ľudia, ktorí realizovali aj predošlé kampane. Konzultantom je minister kultúry Marek Maďarič, ktorý riadi aj predvolebné kampane Smeru.

Komunikáciu Smeru a vlády má posilniť aj rozšírenie tímu Ficových mediálnych poradcov. Tvoriť ho má päť – šesť ľudí, naposledy ho doplnili bývalí novinári Michal Hlaváč a Marián Bednár. Tím vedie opätovne Erik Tomáš, ktorý sa do funkcie na úrade vlády vrátil v auguste po krátkom povolebnom pôsobení na ministerstve školstva.

V októbrovom prieskume agentúry AKO mal Smer-SD naďalej najsilnejšie voličské preferencie, no nižšie ako v predošlých mesiacoch. Parlamentné voľby by vyhral so ziskom 27,5 percenta hlasov, druhá SaS by získala 17,7 percenta, tretia SNS 15,4 percenta. V prieskumoch pred voľbami bol Smer aj nad hranicou 34 percent (februárový prieskum Focusu pre RTVS).