Nezmeškajte: Konferencia TREND Marketing Summit už o pár dní

TREND Marketing Summit 2015 Zdroj: Milan David

TREND Marketing Summit je najväčšia odborná marketingová konferencia týždenníka TREND s tradíciou od roku 1995. Aj v rámci aktuálneho ročníka sa príde so svojimi poznatkami podeliť 30 prednášajúcich odborníkov z oblasti marketingu a reklamy. Dozvedieť sa viac budete môcť o stratégii a komunikačných konceptoch značiek ako Lidl, McDonald's, Kaufland, Lunter, Kofola, Regal Burger, Coop Jednota, Juro od Telekomu a mnohých ďalších.

Etické tendre chcú aj na Slovensku

Na podujatí sa prvý raz u nás otvorí aj téma etických tendrov. Nastaviť v rámci nich férové vzťahy medzi agentúrami a zadávateľmi sa už pokúšajú v Česku, rovnaký zámer má aktuálne aj Klub reklamných agentúr Slovenska. So skúsenosťami zo susedného trhu sa príde podeliť Vladimír Rejlek za českú Asociáciu komunikačných agentúr, téme bude určená aj následná diskusia.

V Strategy Hall zameranej na marketingové stratégie a reklamnú komunikáciu sa bude v rámci programu hovoriť aj o netradičnom využití tradičných médií v reklame. Svoje postrehy odprezentujú Martin Woska z Triad Advertising a Róbert Slovák z Respect APP. O tom, ako pracovať so známymi osobnosťami v reklame a kde je hranica, bude hovoriť advokát Pavol Cvik, člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

Ako komunikujú banky a kto lepšie predáva fastfood

S Michalom Vyšinským a Barborou Šlosárovou z agentúry 2muse sa pozrieme na príklady úspešných kampaní bánk na slovenskom trhu vrátane tipov, čo v tomto type komunikácie funguje. Účinnú krízovú komunikáciu rozoberieme s Michaelou Benedigovou z agentúry Seesame, ktorá zachraňovala reputáciu značke Lunter v kauze „Cícerová nátierka“.

Zaujímavú dvojicu tvoria prezentácie značiek McDonald's a Regal Burger. Kým v prvom prípade ide o fastfoodového giganta, ktorý vlani prvý raz zadal prípravu kampane slovenskej agentúre, domáci minireťazec cieli na mierne odlišnú cieľovku s vlastným konceptom a maličkým marketingovým rozpočtom. O prácach pre McDonald's bude hovoriť kreatívny riaditeľ Ivan Horváth z Wiktor Leo Burnett, myšlienku Regal Burgeru predstaví spolumajiteľ Roman Kóňa.

Ľudové kampane plus recept Lidlu a Kauflandu

Venovať sa budeme aj motívu ľudovosti, ktorý dlhodobo funguje v kampaniach Coop Jednoty a na ktorý nedávno stavil aj Telekom so svojím virtuálnym operátorom Juro. Prezentovať budú Rado Ondřejíček z agentúry JandL, za Telekom marketingový guru Drahomíra Juríková.

Reč bude aj o konkurencii obchodných reťazcov, ktoré o zákazníka urputne bojujú rôznymi spôsobmi. Vlani sa do tohto „súboja“ intenzívnejšie zapojil nemecký Kaufland, ktorý u nás naplánoval veľkú kampaň, prvý raz aj s televíznymi spotmi. Hovoriť o nej bude vedúci úseku reklamy Martin Gärtner. Ako na spotrebiteľov, vie aj Lidl – zrejme väčšina zákazníkov evidovala ošiaľ okolo nožov šéfkuchára, retro týždne či CSR projekt detských ihrísk. Stratégiu Lidlu, čo sa týka marketingových aktivít, predstaví hovorca spoločnosti Tomáš Bezák.

Spoznáme Kampaň roka 2016

V Strategy Hall tradične oznámime aj výsledky súťaže TREND Kampaň roka 2016, nominovaní sú traja výhercovia Kampaní mesiaca z uplynulého roka – Fofola (Kofola/Zaraguza), Mamičkine dobroty (Coop Jednota/JandL) a Decká späť do divočiny (Zoo Bratislava, JandL).

Práce sú zoradené v chronologickom poradí – tak, ako postupne uspeli počas uplynulých mesiacov v súťaži. O kampani Fofola bude hovoriť Michal Pastier, Mamičkine dobroty rozoberie Ján Fajnor a kampaň pre Zoo s deťmi, ktoré sa majú vrátiť do divočiny, Alex Strimbeanu.

Čo s toľkými mobilmi a ako na reklamu v Gmaile

V Inernet Hall, kde sú v popredí témy digitálneho marketingu a online komunikácie, sa budeme venovať dopoludnia mobilnému perfomance marketingu v praxi. O tom, ako využiť stúpajúcu penetráciu mobilov u spotrebiteľov, bude hovoriť Juraj Sasko z Visibility.

O menej známom, no efektívnom reklamnom formáte porozpráva Martin Volek z Volis International, ktorý sa zameria na inzerciu priamo v Gmailovej schránke.

Kde komunikujú mladí a ako na nich

S Rastislavom Kočanom z agentúry GfK sa pozrieme, kde komunikuje generácia Z a či ešte venuje pozornosť aj klasickým médiám. Ako s mladými komunikovať na tých novších, prezradia Adam Špina z českého Triadu, ktorý sa zameria na Instagram, a Martin Kukoľ z PS Digital, odborník na Snapchat.

O tom, že doménou mladých je stále aj Facebook, netreba pochybovať – o aktuálnych trendoch z najväčšej sociálnej siete porozpráva Patrik Barták z Pizza SEO. Michal Pastier zo Zaraguzy zas načrtne, ako využiť na webe influencerov – od blogerov až po YouTuberov. Jakub Gabriš z iProspect sa zameria na využitie rôznych formátov videí vrátane ich nasadzovania.

Ako celkovo poňať sociálne médiá a či je lepšie zveriť ich do rúk agentúre, povie Pavol Kubán z SCR group. Porovnať z pohľadu agentúry a in-house riešenia PR aktivity príde Katarína Klembalová z Profesie.

Content Is King

Zaujímavým blokom bude nepochybne aj téma o content marketingu, ktorý v dnešnej dobe dostáva stále väčší význam. Svoje skúsenosti budú prezentovať Ján Šifra a Martin Jenča spolupracujúci v agentúrach Folk a Milk. Okrem iného robia na projekte Sóda pre operátora O2.

Na natívnu reklamu sa dlhodobo zameriava aj Tomáš Grečko z agentúry Seesame. Bude hovoriť o tom, na aké články čitatelia na webe klikajú, ale aj o tom, kedy sa tomuto formátu reklamy vyhnúť.

Návod ako robiť v online virálne kampane ponúkne Simona Mištíková z agentúry Divino. Marketingový šéf ZlavaDna.sk Matúš Klčo sa zameria na remarketing, pričom zdôrazní aj chyby, ktorým sa dá predísť. Recept na inovatívny web, ktorý osloví zákazníkov a podporí biznis, prednesie Zora Roth, marketingová manažérka ZOOT Slovensko.

Celý program a registračný formulár nájdete na stránke TRENDkonferencie.