Šéf Nestlé Mark Schneider v súvislosti s oznámením aliancie hovoril o „významnom kroku“ a „veľkom dni pre všetkých milovníkov kávy na svete“. Spoločnosť Nestlé je už teraz známa ako výrobca kávových nápojov Nescafé a Nespresso.

Švajčiarsky podnik očakáva, že tržby z predaja porciovanej kávy a ďalších nápojov Stabucksu sa odrazia v jeho výsledkoch za rok 2019. Starbucks použije získané peniaze na zrýchlenie odkúpenia vlastných akcií, v zisku na akciu by sa mala transakcia odraziť najneskôr v roku 2021.

Pitie kávy si obľúbili aj mladí zákazníci, ktorí vyrástli na Starbuckse a často vyhľadávajú menšie alternatívne značky. Ich ochota platiť za exotické druhy kávy a za inovované nápoje znamená, že predajcovia sú schopní dosahovať vyššie ziskové marže, než aké dosahujú pri predaji bežných balených potravín.

Nestlé tiež prevezme približne 500 zamestnancov Starbucksu, zostanú ale v centrále americkej firmy v Seattli. Spoločnosť si vďaka uzavretej dohode upevní pozíciu na americkom trhu, kde je s päťpercentným podielom na piatom mieste. Starbucks v USA drží 14-percentný trhový podiel.

„Spoločnosť Nestlé je zďaleka najväčším predajcom horúcich nápojov na svete. Predá ich viac ako ďalších päť firiem dohromady, ktoré za ňou nasledujú,“ povedal agentúre Reuters analytik Matthew Barry zo spoločnosti Euromonitor.