Celý konflikt sa začal ešte pred dvomi rokmi, kedy Espresso Club zverejnil nový televízny spot, ktorý sa okamžite stal tŕňom v oku giganta Nestlé.

Ten už niekoľko rokov platí herca a režiséra Georgea Clooneyho ako reklamnú tvár značky Nespresso. Espresso Club vo svojej kampani sparodoval komunikáciu konkurencie a dokonca do spotu nasadil dvojníka G. Clooneyho. 

V spote šedivý herec vychádza z obchodu a v ruke drží tašku pripomínajúcu tú od konkurenčnej spoločnosti. Následne sa zjaví ukecaný okoloidúci, ktorý ho informuje o výhodách Espresso Clubu.

Potravinový gigant vyrukoval so žalobou, v ktorej si nárokoval na okamžité stiahnutie spornej reklamy a 50-tisíc dolárov. Aj napriek tomu, že spot informáciu o použití dvojníka priamo uvádza, je podľa Nestlé nezákonný, nakoľko George Clooney značku predáva a je úzko spojený s jej reputáciou.

Súd dal ale v spore za pravdu izraelskému výrobcovi a žalobcovi uložil povinnosť uhradiť trovy konania vo výške 14 700 dolárov. Spoločnosť Nestlé však minulú stredu podala odvolanie a súd v Tel Avive chce presvedčiť, že reklamy sú zavádzajúce.

Nestlé nevinný vtip s dvojníkom Clooneyho nepredýchal. Žaluje izraelskú firmu

George Cloonye je oficiálnou tvárou reklám značky Nespresso Zdroj: Getty Images

Prezident Espresso Clubu Oren Tal sa v rozhovore pre izraelské noviny Yedioth Ahronoth vyjadril, že odvolanie čakal.

„Tento prípad je pre Nestlé vlajkovou loďou, takže s nami budú bojovať až do konca. Myslím si, že diskusia o použití dvojníka povedie až k Najvyššiemu súdu, ale nakoľko ich prehlásenia nedávajú zmysel, myslím si tiež, že vyhráme. Existuje celý žáner reklamného odvetvia, ktorý je založený na odkazovaní na konkurenciu a robí si z nej žarty,“ uviedol.

Hovorca pre značku Nespresso reagoval tvrdením, že reklamu určite nemožno označiť za formu spravodlivej hospodárskej súťaže.

„Nespresso investovalo veľa do budovania značky a kladie dôraz na kvalitu svojich produktov a profesionálny zákaznícky servis. Je teda prirodzené, že sa snažíme brániť ostatným, aby kazili našu reputáciu a chceme sa uchrániť od pokusov nášho zosmiešňovania či zavádzania našich zákazníkov.“

Nestlé sa súdi aj o ďalšiu zo svojich značiek. Spoločnosť v dlhotrvajúcom spore o ochrannú známku tvaru čokolády KitKat vo Veľkej Británií prehrala a proti Cadbury sa tiež plánuje odvolať. Podľa rozhodnutia Nestlé nemôže KitKat používať ako svoju ochrannú známku.