Dôvodom sú sťažnosti britskej organizácie Children’s Food Campaign, ktorá reklame vytýka podporu nesprávneho stravovania maloletých. Jej „neetickosť“ potvrdila aj britská Rada pre reklamu.

„Povedali sme Nestlé a Asda Stores, aby zabezpečili svoju marketingovú komunikáciu aj do budúcnosti a nepodporovali zlé stravovacie návyky u detí,“ vysvetľuje britská ASA na serveri Brandrepublic.com.

Nestlé na vizuáli zobrazil ikonického zajaca, ako mieša šálku horúcej čokolády. Reklama sa objavila v reklamných materiáloch siete Asda. Posolstvo značka umocnila claimom „Skvelý štart do nového dňa!“ a logom Nutri-Start, ktorý o produkte hovorí, že obsahuje železo, vitamín D a zinok.

Podľa ASA je síce claim nejednoznačný a môže odkazovať na pôžitok z tohto výrobku. Ale aj napriek tomu dospela k záveru, že reklama logom Nutri-Start vyvoláva dojem, že produkt plný cukru má zdravotné výhody.

Nestlé svojho zajaca bráni a tvrdí, že jeho postava je navrhnutá tak, aby podporovala aktívny a zdravý životný štýl. Podľa spoločnosti bola reklama zameraná na dospelých spotrebiteľov a nie na deti a dodáva tiež, že kritizovaný claim hovorí o možnosti raňajok pre celú rodinu, pričom si k nemu môžu dať aj ďalšie raňajkové jedlo.